joi, 21 martie 2024

compunere- Poveste de primăvară--echinocțiul--

 

        

 Aștept dimineața...în jurul meu este o tăcere care face să se audă cum se desfac mugurii sau florile micuțe petalele, cum luna plină mătură plecând  acoperişurile caselor şi cum se aşterne zăpada mieilor prin înălțimi. În sfârșit pleacă noaptea...la început, lumina e albicioasă şi grea, orizontul prea aproape, zgâriat de crengile copacilor goi, pă­mân­tul lipicios şi vântul grăbit şi rece. Soarele apare mai târziu, când înaltul cerului devine atât de adânc, când în aer adulmec parfum de verde, roz şi albastru, când dimi­neţile sunt simfonii ale tuturor păsărilor venite din depărtări,reunite într-o formidabilă orchestră. Indiferent dacă e înveşmântată în diafane dante­lării vegetale ori e doar o adiere înmiresmată, efectul ei este înviorător. Deodată mă trezesc în altă lume, mai colorată, mai vie, care mă entuzias­mează.Îmi spun că  primăvara, îşi are poveştile ei,atunci  când plantele înverzesc, sub cerul albastru, de cobalt, se naşte al doilea cer, de smarald. În lumina lui verde, viaţa închipuie un spectacol miraculos. Trebuie doar să mă opresc în loc, să văd şi să înţeleg.Mă opresc lângă un fag și îmi sprijin spatele de el şi închid ochii. De îndată ce am simţit trupul rece, al arborelui,am avut senzaţia că fagul ace­­la uriaş de care stăteam lipit res­pira odată cu mine. Sus, în crengile mele şi ale lui cântau păsări cu glasuri vesele. Cum de nu le auzisem până acum? Alte glasuri le răspundeau din întreaga pădure, cu triluri de bucurie întortocheate sau scurte, ca nişte fluierături. Le auzeam până şi zborul, dintr-o parte în alta, şi în răstimpurile de tăcere, mugurii plesneau cu sunete delicate. Pământul pe care stăteam avea acum un foşnet neîntrerupt, pen­tru că firele noi de iarbă îm­pin­geau frunzele uscate, încercând să iasă la lumină, în timp ce furnici şi gândăcei umblau încolo şi încoace pe sub ele, ca prin camerele unui nesfârşit palat. Oare ce le stârnea aşa? Mireasma po­milor ce voiau să înflorească sau razele de soare, ce cădeau ca o pulbe­re aurie peste pământ? Și totul era verde-gălbui, verde profund, verde-luminos. Orice plantă aş atinge, simt în ea fra­gilitatea începutului. Pe orice scoarţă de copac îmi li­pesc obrazul, simt pulsând din adâncurile pămân­tului o energie ce se transformă la început în sevă apoi, pe măsură ce urcă în crengi, devine pasăre şi se avântă înspre cerul verde. O picătură de bucu­rie a căzut parcă din cer şi toate s-au împodobit în verde şi alb, în parfum de flori şi în triluri de păsări. Îmbătat de viaţă, un flu­ture zboară,căutând o floare. E primul fluture pe care îl văd primăvara asta. Ne salutăm, şi fiecare pleacă pe drumul lui, să se bucure cum ştie de primăvară.

                          E bucuria echinocțiului de primăvară,al creației...e începutul armoniei dintre

                                                            lumină și întuneric!!!!!!