duminică, 4 decembrie 2022

Fotografia este o modă a zilelor noastre

Fotografia este pasiunea de a comunica emoțiile stârnite de un subiect.,este dorința de a rămâne acolo,chiar dacă am plecat,este revederea peste timp a timpului care mi-a plăcut sau nu. Fotografia este memorie,amintire,este ca o voce ce vorbeşte despre ce ştim şi ce nu ştim,este redarea realității.Este astăzi o modă?da!!!pentru că poate lua naştere foarte uşor din mâinile unui posesor de cameră foto,telefon  sau orice alt dispozitiv ce permite captarea unei imagini. Avem posibilitatea astăzi să creăm imagini perfecte, cu retuşuri fine, care îşi pierd mesajul, conţinutul în încercarea de a arăta altfel,de a minți puțin.Dar atâta timp cât există idee, creativitate, viziune, pricepere şi dorinţă, fotografia va reuşi să surprindă adevărul.

Fotografia este o modă a zilelor noastre,ne distrăm fotografiind oriunde,oricând,vedem lucrurile cu totul altfel, chiar pe dos, decât în cuvinte. Fotografia e mai sănătoasă decât scrisul. Îmi place fotografia de stradă,în contextul orașului,pozez oameni interesanți, cu atitudini interesante.

Îi admir pe cei care  fotografiază în zonele de conflict,de război sau surprind peisaje,vietăți,locuri unde se ajunge cu greu.Văzând aceste fotografii mă bucur,sunt uimit,mă întristez alături de fotograf,ba îl invidiez,el a fotografiat viața printr-o imagine.

Astăzi toți suntem fotografi,dar cred că un fotograf trebuie sa fie sincer cu el,cu cei din jur,pentru că imaginea din fotografie poate fi amintire,impresie,sentiment,peste ani poate fi curiozitate,poate fi o poveste. Fotografiile sunt un fel talismane, pe care la făurim,fără să ne dăm seama, pregătind  amintiri tandre de a căror magie ne vom lăsa învăluiții într-un viitor. Mă fascineză gândul că în fotografii oamenii sunt mereu fericiți,ca și cum își fac provizii de fericire tiparite pe hârtie.