Unul dintre cele mai dificile subiecte la ,,evaluare
națională”le cere elevilor să compare un text literar cu un alt text ,pe care
ei l-au citit și să pună în evidență o asemănare și o deosebire;dacă pe primul
text îl au în față-mulți nu cunosc volumul de unde a fost extras,de autor poate
n-au auzit—se întreabă cu ce text să-l compare?cei mai îndrăzneți iau un text
dintr-un manual-clasele V-VIII(dacă-și aduc aminte),puțini sunt cei care
nimeresc!!!!!!!!!!!!
Elevii nu au lucrat foarte mult acest tip de
subiecte!de ce? simplu!pentru că NU CITESC,,lectura suplimentară”—fiecare
profesor are o listă de lecturi suplimentare—unii merg în librării și notează
ultimele titluri apărute-de obicei literatură străină(e rușinos să citești din
autorii români –nu e cool)
le menționează într-o listă,părinții,unii, aleargă să le
cumpere,sunt atractive,dialoguri savuroase și rămân pe o masă sau birou,uneori
le citesc părinții și le rezumă pe vreun blog sau facebook.DAR sunt și copii
care citesc cărți interesante,chiar și în limba engleză—FELICITĂRI!!!!
Nu știu cum se vor
descurca cu întrebarea,,crezi că”....sper că foarte bine,pentru că la
paisprezece ani au o,, experiență”în a redacta un răspuns convingător.
SUCCES MULT vă doresc!!!!!!!!!!!!