luni, 4 aprilie 2022

Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi apropie sau îi îndepărtează pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate, valorificând fragmentul,,Omeni,fapte,amintiri”de Francisc Munteanu

 

Cred că metoda dialogului se apropie de rolul de a ne conduce pe noi, elevii ,la descoperirea adevărului.Din orele de clasă am înțeles că este un procedeu prin care profesorul conduce activitatea de formare intelectuală a elevilor, fără ca aceştia să fie eliberaţi de sub tutela sa.
Autoritatea profesorului de matematică(din fragmentul de mai sus)era o garanţie suficientă pentru corectitudinea răspunsurilor.Profesorul care are un comportament admirativ față de specialitatea sa impune ascultare și respect elevilor.Amintirea unei ore deosebite poate rămâne pentru totdeauna în memoria unui elev,îi poate influența alegerea unei specialități de mai târziu.Iată cum un profesor de matematică a apropiat înțelegerea adevărurilor din viață:le-a demonstrat elevilor că numai matematica este unică,că regulile ei nu pot fi schimbate ca în alte domenii ale înțelegerii.Exemplele pe care le dă elevilor,făcând trimiteri la felul cum se schimbă ideile în scriere,în istorie,îi convinge că matematica este o știință exactă printr-un exemplu simplu din tabla înmulțirii:doi ori doi vor avea întotdeauna un singur rezultat.Dialogul cu elevii este dinamic,viu,apelează la memoria lor,pentru a le descoperi adevărurile neschimbate și corecte ale matematicii.
Pe lângă funcţia sa de a reda convorbirea dintre profesor și elevi, dialogul constituie şi un mijloc de caracterizare. El dă profesorului de matematică posibilitatea de a se prezenta singur,impune atenție,le demonstrează elevilor că adevărurile matematice sunt la fel de importante ca adevărurile vieții.Dialogurile din orele de matematică l-au influențat pe elev în a înțelege adevărurile altor obiecte de studiu și a depăși o corijență.Plecarea spre orizonturile vieții poaet fi influențată de amintirea unui dialog simplu al unui profesor într-o oră de clasă.