Consider că este importantă cunoașterea istoriei căilor
ferate,numită a doua armată a țării,pentru că aceste drumuri,căile ferate,au
schimbat atitudinea oamenilor,dezvoltarea vieții sub toate aspectele.
De asemenea ,apariția
trenurilor a fost un progres pentru locurile noastre:la început calea ferată a
fost o o linie a cărbunelui.Chiar dacă se discută care a fost prima cale
ferată:Oravița-Buziaș sau București-Giurgiu,important este că s-a înlesnit
transportul mărfurilor și al călătorilor. La început,trenurile au fost de
producție austriacă, erau sigure,pentru că austriecii erau exigenți în
fabricarea lor.
Am aflat cu
surprindere despre numele unuia dintre primii călători pe calea ferată,cel care
a inventat stiloul cu rezervor,Petrache Poenaru,care a și povestit despre
,,viteza”trenului,anunțat de un călăreț cu steag .Dezvoltarea căilor ferate a
fost deosebită mai ales în Transilvania și Banat.
La fel de interesantă este informația despre călătorii care
foloseau trenurile.Aceștia erau intelectualii,dar mai ales studenții care
învățau în capitalele europene,oamenii de rând nu-și permiteau costul unui
bilet. O altă informație ce m-a surprins a fost despre timpul unei
călătorii,ore multe și un exemplu este trenul spre Iași-nouă ore.
Este importantă
istoria căilor ferate,dar și întâmplările de pe aceste drumuri de fier.
Am citit romanul,,Trenul copiilor” de Viola Ardone—în
timpul războiului, trenurile îi duceau
pe copiii din sudul Italiei către familii mai înstărite din nord,iar
mulți au înțeles că trenul a fost totuși cea mai bună soluție pentru viața
lor....impresionant!!!
În
concluzie,cred că este greu să ne închipuim o lume fără trenuri,fără alte
mijloace de transport,pentru că oamenii sunt dornici să călătorească,să cunoască
lumea.