luni, 27 decembrie 2021

Gânduri de Crăciun

 

Am găsit între cărțile vechi din bibliotecă ilustrate vechi.V-ați întrebat vreo­da­tă de ce ne plac atât de mult ilustratele vechi, de Cră­ciun, pli­ne de pă­rinți și copii fe­riciți, adu­nați în jurul bradului îm­podobit? Eu cred că reprezintă tihna sărbă­torii creștine, senti­men­tul de acasă, fiorul bucuriei de a fi împreună, de a trăi alături emo­ția și înălțarea spiri­tuală a unei mari împliniri su­fletești. Poa­te că cel mai fru­mos înțeles al ier­nii e chiar acesta: fap­tul că ea este Casa Cră­ciu­nului, săr­bă­toarea prin care ne amintim că Dum­nezeu a pus în fiecare din noi o scânteie divină, o scară ce duce spre cer. O sărbătoare atât de bogată în sem­ni­ficații cum e Nașterea Domnu­lui tre­buie trăită cu partea „înaltă” a fiin­ței noas­tre, cu sufle­tul și cu min­­tea, cu toată forța ima­gi­nației.E sin­gu­rul fel în care ne vom putea înăl­ța, în care vom izbuti să ne ilu­mi­năm. Pentru asta e suficient să fim oameni, să ne amintim că avem suflet și sentimente și să tră­im acum, în preajma Naș­terii Dom­nului, în numele lor. Cră­ciunul este un prilej de înăl­țare spi­rituală, de apro­pie­re de latu­ra reli­gi­oasă a ființei uma­ne, o ade­vă­­rată ilu­minare.
  Bunica îmi spune cî în preajma săr­bă­torilor, îngerii lui Dum­ne­zeu coboară pe pământ, ca să pregă­teas­că ini­mile pentru mi­racolele ce vor urma.Nici­când, parcă, nu este mai multă pace și mai multă lumină în case,decât în ajunul sărbă­to­ri­lor. Lu­mina lumânărilor, strălucirea icoa­­ne­lor, mă duc cu gândul la eterni­tate. Și uite-așa neliniștile se pot șterge ca prin farmec. În felul acesta, vom mai face un pas, pen­tru ca să pricepem că iarna merită să fie iubită. Sub bolțile ei lu­ci­toare, Îl sim­țim mai aproape pe Dumnezeu..