luni, 28 august 2023

compunere---Curcubeu pe aripi de fluturi

 

  Lumea se pre­găteşte în sfârșitul lui august de spectacolul de gală în care splen­doarea verii se întâlneşte cu primele semne, încă timide, ale toamnei. E un regal pe care an de an îl aştept cu nerăbdare, dar şi cu un fel de me­lan­colie.Luna august este cel mai propice moment, pentru a observa stelele,iar noaptea,stând  culcat sub întunericul scânteietor,le privesc cu ochii larg deschişi.
Dar....e dimineaţă, devreme, deschid încet un ochi şi îmi dau seama că nici măcar soarele nu s-a trezit, iar pe pe­retele din faţa mea încă se mai văd alergând unele du­pă altele umbrele stelelor. E linişte.. . un fluture mare, în culori de negru și roșu, catifelat, dă târcoale ferestrei,apoi pur si simplu intră, se așază pe o latură a mesei, de parcă ar fi fost trimis cu o solie. Pentru un moment, am rămas descumăanit, nu știam ce să cred. Am întins mâna spre el și i-am zis că, dacă este într-adevăr un sol trimis, să-mi dea un semn. Spre marea mea surprindere, a urcat pe degetul arătător pe care i-l întinsesem. M-am așezat așa cu el pe treptele casei. Frunzișul rar și verde lasă la vedere sutele de cuiburi. Căldura de august, dulce tulbură micile gâze din iarbă. Din timp în timp, acoperind concertul păsăretului, un sunet straniu se prăvale peste locuri: este cântecul inimitabil al unei păsări mistrioase, ascunsă privirii. Cântecul acesta, căzând în cascade trece pe deasupra bujorilor de vaă roz și violet, împrăștiindu-le mirosul dulceag pe pajiștea din fața mea. Sălciile plângătoare, pomii cu coroane verzi străjuiesc acest paradis,grădina mea. Printre păpădiile galbene și firele de iarbă o mierlă pășește nestingherită, în căutarea insectelor. Pășesc și eu pe iarba de culoarea smaraldului spre fântâna veche ce dă o liniște adâncă,susurând în razele sclipitoare ale soarelui.Toate culorile curcubeului se împletesc în lumina stropilor de apă, dătătoare de viață. În liniștea adâncă a locului,urmăresc jocul luminii în curgerea apei, zborul gâzele ce caută racoare. E o liniște neobișnuită, densă a dimineții.... o liniște pe care parcă pot pune mâna... pot să o gust, să-i simt aromele împrumutate din aerul sfârșitului de vară,iar fluturele meu bate ușor din aripi si pleacă.....în curând va veni toamna.....