vineri, 29 decembrie 2023

compunere--Cândva de Anul Nou..........

 

Zăpada pufoasă pare că arde sub lumina lunii, sclipeşte ca şi cum acolo, sub ea, ar fi un foc tainic ce ar trimite raze alburii de jos în sus. mă minunez de luna mare, care parcă se leagănă la fiecare pas pe care-l fac,  întune­ricul pare mai îndepărtat şi mai cald. Lumea se leagănă şi ea, la fiecare pas al tatii, ca şi luna, ca şi copacii de pe marginea drumului, care şi-au lăsat crengile îngreunate de zăpadă, până aproape de pă­mânt.  o bură subţire, stră­lucitoare, se desprinde de un­deva, de sus, şi cade în valuri argintii peste noi.. Din­colo  de apa care curge înfun­dat sub pătura de gheaţă începe o altă lume. Lu­mea pădurii parcă mă  cheamă în adâncurile ei. Um­brele lungi ale copacilor de pe margine taie drumul din loc în loc. E ca şi cum aș urca pe nişte trepte, une­le albe, lu­minate, al­tele cenuşii, mai sus şi tot mai sus, până la cerul în care sunt împrăştiate mii de lumini ce tre­mură mărunt. Din când în când, câte una se măreşte dintr-oda­tă şi apoi dispare, lăsând în locul în care a fost o urmă, ca o dungă luci­toare.
Întreb cine stinge becurile cerului. 

Şi după o vreme, când deschid iar ochii, mi se pare chiar că văd la marginea pădurii cerbii scăldaţi în lumina stră­ve­zie a lunii. Şi ochii lor sunt ca stelele care mor şi învie iar pe cer. Sau poate că mi se pare doar sau poate că am visat, sau poate că e numai jocul acela pe care lumina în­şelătoare îl strecoa­ră prin­tre crengile dezgolite, încreme­nite de ger.

               Anul Nou era cândva însoţit de zăpezi, uneori diafane, sclipind întretăiat sub lu­mina lunii, alteori, uriaşe, grele, maiestuoase. Era mare sărbătoare când vedeam căzând din nori pul­be­rea albă, care acoperea lumea de bucu­rie, linişte şi pace. Când nin­gea, ştiam că nu mai e mult până la ziua în care venea Îngerul, şi asta mă făcea întotdeauna fericit tare...............