vineri, 15 aprilie 2016

compunere

Compunere=Într-o TABĂRA MEDIEVALĂ
Am plecat ,fericită,într-o tabără mai puțin obișnuită,o tabără medievală,o poartă către alte timpuri, când existau idealuri înalte și eroi adevăraţi. Prin jocuri, ateliere de creație,drumeții,voi evada din lumea reală într-o lume de poveste.Într-un timp în care oamenii sunt tot mai grăbiţi, am simţit nevoia unei schimbări. O schimbare de aer şi de timp mi-ar face bine,mi-am zis, mie,elevă de oraș,cu comportament citadin.Vreau să văd cum se poate trăi fără calculator sau televizor sau fără mâncare la supermarket, fără străzi aglomerate si poluate.Voi ajunge  într-un loc în inima munţilor, un loc în care zgomotul claxoanelor e înlocuit de imaginea flamurilor medievale, de foşnetul copacilor, de voia bună şi de spiritul drept,elegant,cavaleresc.
Din prima zi, fete și băieți dornici de aventură am devenit aspiranţii cavaleri şi tinerele domniţe în decoruri medievale,chiar dacă erau din carton,îmbrăcați în costume corespunzătoare perioadei.Noi, fetele-domniţe am purtat rochii din mătase,catifea,coronițe,evantaie,bijuterii,conduri, iar băieții-cavaleri au purtat tunici şi scuturi cu însemne heraldice,coifuri,berete cu pene,arme în miniatură. În alte zile am fost antrenaţi în mai multe ateliere inspirate din lumea medievală: am deprins arta şi codul de onoare al cavalerilor medievali în cadrul Atelierelor de tir cu arcul şi spadă medievală,mai ales băieții,apoi toți am fost introduşi în lumea simbolisticii medievale prin intermediul Atelierului de pictură şi heraldică medievală,mi-a plăcut  că am fost îndrumați de actori din Brașov să ne cultivăm talentul artistic şi să  devenim mai creativi şi mai spontani în cadrul Atelierului de improvizaţie şi teatru medieval.
Eu am interpretat monologul Julietei din scena balconului,m-am simțit ca-n timpul lui Shakespeare,a fost cea mai interesantă experiență.Ciudată a fost ziua,când am explorat meşteşugurile medievale în cadrul Atelierului de realizare manuală a hârtiei, utilizând tehnici vechi de cinci secole ,pentru a prelucra celuloza prin reciclarea hârtiei.
Într-una din seri,am avut o altă surpriză:  au venit muzicanți,actori îmbrăcați și ei în costume de epocă medievală,cu berete simpatice purtate ștengărește și au interpretat melodii cu flautul,viola,lăuta,poezii în limba franceză și engleză,am dansat menuet ca la curtea regală.
Experiența aceasta mi-a arătat eleganța și spiritul vremurilor de demult apuse și voi retrăi cu nostalgie clipele, când am fost o adevărată domniță ce pășea sfioasă printre cavaleri și domnițe și mai ales când am fost JULIETA: