luni, 24 septembrie 2018

Compunere—TOAMNELE copilăriei mele


Îmi bate în geam… e vântul?…e soarele?…nu…e ea…                                                                         
                                  acea umbră călătoare care vine din cenuşa luminii şi care străbate munţi şi ape, ca să  ajungă până la mine.                                            
          Îmi face plăcere să o aştept, dar, când vine mă simt schimbat, îmi e teamă de prezenţa ei unică.Mă salută ca de fiecare dată, mişcându-şi mâna ruginie, clipind din ochii ei cenuşii, cu zâmbetul fluturându-i pe buzele  de culoarea merelor roşii şi mirosind a gutuie şi struguri învăluiţi în bruma dimineţii.Ştiam că va veni. A anunţat  asta calendarul din perete, prima ploaie, prima frunză îngălbenită şi prima castană căzută.
Toate îmi aduceau aminte de ea.
În toate se simţea parfumul ei.
În toate se afla ea.
Au trecut ani buni de când ne-am văzut prima dată.Dacă răscolesc printre amintiri, îmi dau seama că a  fost lângă mine din ceasul în care am venit pe lume. Poate că acesta e motivul ce ne leagă atât de mult. Mi-a fost alături în cele mai importante zile din viaţa mea: prima zi la grădiniţă, prima la şcoală …Şi ori de câte ori o văd e la fel, neschimbată.
Dar eu de ce mă schimb?!
 Acum , începutul toamnei, adică venirea ei înseamnă pentru mine sfârşitul unei etape a vieţii,intru în altă clasă,voi avea alți colegi?alți profesori?alte cărți noi?
Etapă ce o pot numi ,, Fericire”?
La începutul anilor mei de școală trăiam într-o lume construită din imaginaţie, totul căpăta viaţă şi gândire în lumea mea: păsările vorbeau, florile plângeau, pietrele se mişcau. Vedeam ziua de mâine ca pe un nou joc; îmi doream să fiu mare, să fac parte din altă lume.Dar, acesta este paradoxul omului- aspiră de la copilărie la adolescenţă.
Cu anii care trec, oamenii îmi par altfel, sentimentele sunt gândite altfel, responsabilităţile cresc de la an la an.
Din cenuşa florii, a răsărit o altă floare, care peste decenii, se va  lăsa furată de toamnă şi va deveni doar o amintire.
Ce elixir trebuie să beau, ca să rămân în copilărie?!
Ce trebuie să fac să pot  mişca limbile ceasului înapoi… ca anii să scadă cu fiecare secundă şi să rămân așa...copil?
Nimic.... Nu pot face nimic....
Doar să trăiesc  în visare.
Cine îmi bate  în geam…e vântul?…e soarele?… Aaa…. E  ea.
A venit în grădina copilăriei mele. E toamnă...toamnă...toamnă.....
Mâine, mă voi trezi adolescent, voi fi un alt eu??????……