miercuri, 17 iulie 2019

compunere--În grădina mea

Imagine similară
 Este  o zi de vară nehotărâtă, cu vreme schim­bătoare şi capricioasă, un vânt ușor înfioară crengile copacilor în lumina soarelui ce îmbră­ţi­şează dimineaţa.Îmi doresc să calc  pe iarba proaspătă, în mi­rosul flo­rilor, în susurul apei apropiate, în dansul fluturilor şi în concertul păsărilor.
Îmi plac zilele de vară, toa­te au  începuturi de speranţă, de promisiuni, de îm­pliniri, dar trebuie să aleg un loc anume de întâlnire cu ea, în care să simt mai bine toate acestea... nu poate fi decât în grădina mea! Acolo mă simt bine,acolo iarba aceea ver­de-crud, smăl­ţată galben cu păpădii, îmi pare ca un brâu aruncat peste ro­chiţa maronie a pământului,acolo parcă s-a strâns tot verdele lumii. Și tot acolo vin şi se aşază fel de fel de păsări, iar între ele, apare,câteodată, o pasăre cu pene cenuşii albăstrii şi cu aripi dungate în alb şi negru. Nu am auzit-o niciodată cântând, şe­derea ei pe creangă fiind însoţită doar de sunetele şi mişcările frunzelor,a vânticelului. Dar dacă am răbdare şi aştept o vreme fără să fac nimic, să stau doar cu ochii închişi şi să ascult, atunci pot să aud înfiripindu-se, undeva, aproape, un foşnet fin. Vine din aer? Vine de sub pământ, dintre pomi sau din spatele tufelor de trandafiri? Cine face aşa? Al cui e freamătul acesta care se face simţit doar atunci când se apropie?E cald! Trun­chiurile pomilor strălucesc proaspăt în lumina di­mineţii. E o stare de bucurie şi un aer de sărbătoare care se simte până şi în cele mai ascunse cotloane ale grădinii. Firele de iarbă subţiri şi firave joacă în lumină cu o bucurie nestăvilită,unduindu-se asemenea unor grațioase balerine. Grădina mea strălucește imperial în soare ca un rai săl­ba­tic, mic şi tihnit.Și-n liniștea ei, cred că fericirea umblă liberă şi se ascunde uneori în copaci și...o  caut.Îmi ridic din când în când privirea  înspre copacii înalţi şi tineri, cu frunzele până la ceruri, drepţi şi fără capăt, iar când ajung într-o pădure,oricând ajung,o caut lângă copacii bătrâni împovăraţi de ani, contorsionaţi şi noduroşi, stăpânii pădurii.Și dintr-odată înțeleg că fericirea mea nu se va găsi  în locuri măreţe,ascunse şi nici măcar în copaci, ci stă pitită pe umărul meu,pentru că acolo fiecare om este însoțit de îngerul lui ...adusă poate de pasărea aceea,pe care n-am auzit-o niciodată cântând....