joi, 4 iulie 2019

compunere--Vântul verii

Imagini pentru imagini levănțică
Nu cred că există ceva mai minunat ca o zi de vară calmă, fără vânt, când nu se clatină nicio  frunză, iar lumina se filtrează prin crengi... culcat în iarbă, ascult zumzetul insectelor care ciuruie liniștea, privesc cerul ce se vede prin frunzișul unui copac, simt mirosuri amețitoare, sunt fericit și nu știu de ce. Nu-mi mai trebuie nimic...e vară....
 Aș vrea mai întâi să vină la mine vân­tul. Să-l văd cum vine, bucuros că mă vede, fugărind nişte petale așternute înaintea unei zâne, făcându-le să zboare,ca un vânt lăudăros. Dar vântul verii e bun, aiurit şi jucăuş şi n-am cum să mă supăr pe el, când văd cu câtă poftă răsuceşte norii alburii,frunzele devin fluturi colorați...ploaia este doar evantaiul ce răcorește pământul.... pur şi simplu n-am cum.
 Uite-l, a venit până la mine, mi-a dăruit cireșe ascunse în frunze, a colorat aleea şi a făcut-o să danseze, şi, pe deasupra, mi-a adus şi mi­nună­ţia asta de miros de levănțică, cel mai frumos miros pe care aș vrea să-l dăruiesc celui ce va şti cum să-l prefacă în parfum. Şi închid ochii, ca să ascult mai bine rapsodia verii, şi închid ochii, ca să mulţumesc cerului și pământului,aerului pe care l-aș numi
 albastru, dacă ar avea o culoare,sticlos ca o apă de munte....aerul adus de vânt,care mă mângâie când îl respir, aerul ca o vrajă, aerul ca o aşteptare. Şi dacă aşteptarea ar avea o culoare, culoarea aceea ar fi albastră. Şi dacă ar fi să spun ce înseamnă albastru, ar trebui să închid iar ochii şi să simt că în curând voi adormi pe aripile vântului....