marți, 27 octombrie 2020

compunere--Model și antimodel--dialog

 


 

  Înalt,elegant în treningul albastru,cu racheta în mâna stângă,tânărul tenismen pășește zâmbind printre cei ce-l aplaudă,apoi dintr-o săritură este pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.Este campion,s-apleacă ușor,pentru a primi medalia și cupa.Pleacă și este urmat de prietenii și ei fericiți.Deodată îi apare în față un alt tânăr elegant,îmbrăcat ca după o revistă de modă.
-Deci,așa arată un model sportiv!se miră el și-l înconjoară cu privirea.
-Ei,nu sunt model,sunt un sportiv și lupt pentru scopul meu,acela de a fi cel mai bun în tenis.
-Eu sunt model în modă,nu-mi place niciun sport,ambiția mea este să am cele mai bune haine și mai scumpe.
Tenismenul zâmbește,își așază racheta alături de medalie și-i răspunde :
-Ambiția înseamnă urmărirea unui țel,de a fi mai bun astăzi decât ieri.Antrenorul îmi spune să joc cât mai bine,pentru a câștiga fiecare punct.
-Și ce câștigi din lupta asta?Uită-te la mine,nu fac nimic,sunt un leneș fericit,mie îmi aduc părinții tot ce le cer.Așa mă simt un victorios.
-Eu nu sunt mereu victorios,am avut și înfrângeri,dar acestea au însemnat un motiv de a mă autodepăși,de a demonstra că sunt puternic.Cei de lângă mine m-au încurajat și atunci am simțit în mine o bucurie că nu sunt singur.
-A!deci ai încredere în forțele proprii!Eu n-am încredere decât în cei care mă îmbracă,mă hrănesc,mă plimbă.De ce să fac ceva singur?
-Pentru că trebuie să ai disciplină,respect pentru cei din jur,să le mulțumești pentru osteneala lor.
- Ha!ha!haaaa!să le mulțumesc?de ce?când nu sunt mulțumit,le întorc spatele,îi cert ,că nu mă protejează,nu se ridică ei la dorințele mele.
-Stai puțin,sunt încurcat,nu știu ce să-ți răspund.Tu te consideri un lider,iar ceilalți îți fac diverse servicii?
-În sfârșit ai înțeles,eu sunt un tip,un exemplu,un model pentru ei.
Campionul și-a strâns în tăcere obiectele,a plecat cu pas hotărât,s-a întors și i-a strigat:
-Deschide dicționarul la cuvântul,,antimodel”și citește cu voce tare,e cuvântul care ți se potrivește!