joi, 22 aprilie 2021

Crezi că este important să ai pe cineva lângă tine care să te îndrume atunci când înveți?

 

Este foarte important!
Eu sunt copil și,,experiența mea de viață”este asemenea căsuței piticilor,adică nu prea însemnată,de aceea eu ca și toți copiii avem nevoie de adulți în viața de zi cu zi, întrucât aceștia pot oferi îndrumare și sfaturi. Consider că părinții mei sunt persoanele care au calități demne de imitat,ei îmi pot înfluența modul de gândire și felul de a-mi exprima sentimentele.De fapt,așa îmi spune tata în timp ce mă învăța să pescuiesc,că este de datoria lui,a mamei mele,a bunicilor,a familiei,a profesorilor să se străduiască să fie modele pentru mine.Mi s-a părut înțelept ce-mi spunea, în timp ce potrivea undița în mâna mea,  important este  că, dacă omul primește un peşte,va fi hrănit o zi,dar, dacă învaţă să pescuiască, se va hrăni toată viaţa.În timp ce urmăream firul undiței în apa lacului,mă întrebam ce poate fi peştele,undița în educaţia mea?Răspunsul a venit de la un om apărut din senin lângă noi: trebuie să înveți să te descurci singur, te ajut eu,un străin ,tatăl tău...să nu iei rezultatul muncii altora şi să îl prezinți ca al tău, nimic nu merge şi fără efort și astfel vei dobândi cunoştinţe, abilităţi, valori. Poate că nu vei  reuşi întotdeauna când înveți, dar cu certitudine este un ideal spre care merită să speri.Omul vorbea cu voce înceată,dar clară și nu-l putea privi,pentru că și eu și tata eram fascinați de vorbele lui.Apoi mi-a povestit că demult un om i-a îndrumat pe niște pescari nefericiți să-și umple bărcile cu pește.Au avut belșug,pentru că au crezut în sfatul lui,credință în vorbele lui.  Ascultarea, încrederea și credința lui sunt răsplătite din belșug,dacă ai motivație,alegi locul potrivit,ai răbdare, pasiune.Nu poți prinde pește,dar poți îndruma pe cei de lângă tine,nu pescuiești doar pește,ci prieteni-oameni,care te vor urma și la rândul tău vei deveni pescar de oameni.
  Cum așa?m-am întors spre omul ce-mi vorbea...și eu și tatăl meu am văzut un abur ca un nor ce se ridica deasupra apei,iar în undița mea se zbătea un pește argintiu.L-am scos cu grijă și l-am înapoiat în apa lui,iar el a alunecat grațios în lumea lui acvatică.Ce-am învățat eu astăzi: dacă n-am prins pește,am prins noroc.

 

.