marți, 1 martie 2016

compunere--Visul unei nopți de primăvară

                                          VISUL UNEI NOPȚI de PRIMĂVARĂ 
  Este așa un lucru mic să te bucuri de primăvară? mă întreabă spiridușul nopții,strecurat în visul meu.
  Este așa un lucru mic să trăiești în lumina primăverii,să iubești verdele,să culegi un ghiocel?
  Și visul aleargă și eu împreună cu el,simțind vânturile primăverii,cum suflă mustățile zăpezilor de pe câmp,iar căldura timidă răsare din sânul pământului să întâlnească razele soarelui în cer și ochește sângerii înfloriți și muzica nopții anunță începutul călătoriei mele în vis.
  Privesc verdele răsărit în câmpul de iarbă moartă:verdele de viață,pentru reînviere,pentru iubire.  Mă rotesc cu ființe delicate,ireale din abur ,care îmi arată bobocii și semințele cum se desfac și cu degete de fum îmi împletesc coroniță din fire de iarbă și ghiocei și albăstrele. Zbor purtată pe aripile de nori,sunt ale zeiței Flora,care se împodobește cu  onduleurile zambilelor violete,cu narcise galbene ,iar stelele se adună pe fruntea-i în cununi luminoase.
  Fiecare frunză,fiecare fir de iarbă i se înclină, flori minuscule abia răsărite i se aștern în cale,iar ea  cântă,chemând păsările din depărtări.     Și până să-mi dau seama,îl aduce printr-un semn pe Eol, vântul de martie vesel,căruia îi place  joaca,să glumească,întoarce umbrelele pe dos,zboară pălăriile,caută prin salciile plângătoare,șoptește de iubire în fiecare ureche,adie norii,apoi evadează pe coșul casei și…râde.
  Amândoi mă învață cum să iubesc primăvara și-mi arată că  în fiecare zi este ceva nou: un alt boboc…..o altă pasăre….o altă frunză…..soarele!
  Mă îndeamnă să rămân cu ei în vis,dar eu simt adierea unui parfum proaspăt și mă trezesc, la geam este o ramură înflorită ce poartă un șnur roșu și alb.