marți, 14 iunie 2016

compunere-COMPETIȚIE SPORTIVĂ


    A sosit ziua cea mare(parcă aș fi într-un film),este ziua în care turneul de tenis internațional va începe.Concurenții,băieți și fete,elevi,din diferite țări ale Europei se vor întrece pentru un loc cât mai bun în clasament.M-am pregătit în antrenamente sub atenta supraveghere a antrenorilor și am învățat că timpul petrecut pe terenul de joc trebuie să fie prioritar în programul meu de antrenament, dar nu voi ignora antrenamentele de forţă şi cardiovasculare, pentru a-mi perfecţiona jocul.Am  plecat însoțit de tatăl meu,fost tenismen amator,cu un bagaj consistent: mingi,rachete,prosoape,costum de schimb și multă încredere în puterea mea de a învinge.Pe teren,ne-am aliniat cei trei reprezentanți ai României alături de mulți,mulți... din alte țări.Am avut noroc,mi-a spus antrenorul,vom intra primii pe teren.Și-atunci,când am salutat arbitrul și pe adversar,am auzit câteva voci care strigau,,hai România!”,m-am simțit  acasă. Datorită suprafeţelor de joc moderne, meciul de tenis se desfăşoară mai intens şi mai accelerat, fapt ce surmenează din punct de vedere fizic,dar m-am concentrat,mi-am amintit toate indicațiile antrenorului: tenisul și modul în care a fost gândit scorul se bazează pe ideea că, a servi (a pune mingea în joc) este un avantaj, iar pentru a câștiga este necesar să te dovedești mai bun, să câștigi, pe serviciul adversarului (în cadrul unui tiebreak, se numește mini-break). Totul s-a jucat la intensitate maximă: bombe, pe dreapta şi pe rever, scurte, contrascurte, loburi, smeciuri returnate uluitor. Viteza de deplasare a mea și a adversarului părea ireală. Tensiunea a rămas atât de mare până la ultima minge, încât Italianul n-a observat că avea racheta,, varză” după o dreaptă năprasnică – se pregătea să servească, iar arbitrul i-a atras atenţia că i s-a rupt racordajul! Ultima minge: am 6-2 în tie-break, după ce avusem alte 3 mingi de meci, anulate cu forehand-uri trimise pe contre pied cu „mână rece” şi servesc. Bat mingea de pământ îndelung, respir adânc, parcă aș vrea s-o ţin aşa la nesfârşit, să nu se termine vreodată acest meci de basm,lovesc și....sunt CAMPION.Cu mâna întinsă merg spre adversar și-i spun:grazie,noi sono i campioni!,chiar dacă am învins EU,îl socotesc EGALUL meu,asta înseamnă fair-play.         Și..să nu uit: Joacă “Aici și acum”-  Gândește pozitiv-  Respiră-Relaxează-te -energizează-ți musculatura....iar după meci: să-mi analizez și să-mi vizualizez meciul.
 Imagini pentru fatu alin mihai