luni, 19 decembrie 2016

compunere--Vis de Crăciun

E iarnă din nou, și totul doarme sub geana nopții, doar lemnul uscat pe care l-am aruncat mai înainte-n sobă, încă zugravește pe pereți fantasme de basm, stârnindu-mi în suflet amintiri cu nopți înstelate, cu țurțuri de gheață pe la geamurile înălbite de frig și cu povestea mamei : poveste cu un staul, cu îngeri si cu un prunc născut pentru Lume. Mirosea a cetină și vocea mamei este așa  de caldă....cântecul șoptit:,,astăzi s-a născut Hristos,Mesia cel luminos”....m-a adormit și-n aburii somnului se făcea că s-a dechis o poartă,scârțâind ușor și un moș bătrân,bătrân m-a luat de mână și m-a dus undeva într-un loc puțin luminat,unde un prunc zâmbea,iar niște regi în straie bogate,strălucitoare stăteau în genunchi cu capetele plecate,iar în mâini aveau daruri de preț.Era cald și totul liniștit,iar de undeva de sus se auzeau voci armonioase,un cor al îngerilor.Era fascinant,iar eu aveam ochii plini de încântare,am întins mâna spre prunc și-am simțit o adiere de vânt,am fost potopit de petale albe și purtat într-o grădină unde oameni în straie albe cântau,mulțumind unei stele de pe cer.Apoi m-am ascuns,când am auzit zăngănit de arme și pași grei de soldați și țipetele oamenilor și mai ales plânsete de copii.Și din nou m-am simțit purtat de o furtună, până undeva pe un drum unde un om purta o cruce enormă pe umăr și plângea cu lacrimi de sânge...și-a ajuns sus...sus,luat de aripi albe și....m-am trezit.În cameră mirosea a brad verde,iar din vârful lui parcă-mi clipea,zâmbind un înger...semăna cu pruncul din somn.I-am mulțumit pentru visul de noapte.Este Crăciunul .... toți oamenii sunt mai apropiaţi,mai fericiți,au în suflete icoane și bucurii...iar moșul bătrân,bătrân mi-a adus în dar o zi minunată...