joi, 5 iulie 2018

compunere despre FLOAREA SOARELUI

Imagine similară
Floarea soarelui este o rază pierdută pe campie,trimisă de soarele îndrăgostit de flori.El,soarele,a vrut să aibă o grădină în care crăiesele de lumină să devină flori. Fața zambitoare și modestă a florii soarelui îmi înseninează sufletul  de ori de cate ori o zăresc ițindu-se dintr-un colț de grădină sau de pe marginea unei uliți , chiar acolo unde mă  aștept cel mai puțin să o găsesc.Cu atat mai mult mă copleșește , în astfel de momente , revărsarea ei de căldură , energie și putere. A fost oare nimfa apelor Clyte îndrăgostită de zeul Apollo...a fost coroana strălucitoare a soarelui  atarnată într-una de coarnele lunii,cand dansa cu stelele...căzută pe pămant a așteptat să fie găsită de oameni...a fost fata căsătorită cu Soarele,care a călcat porunca de nu-l vedea pe lumină și a devenit floare... sau prințesa lui Ștefan – Vodă, frumoasă dar mută,care aștepta sărutarea Soarelui,pentru a-și căpăta graiul. Luna,geloasă la gandul că fata lui Vodă i-ar putea fura soțul, a transformat-o într-o floare galbenă și de-atunci, floarea soarelui nu face decat să-i cerșească sărutarea izbăvitoare.   
  Am privit-o crescand înaltă, înaltă...căutand răsăritul soarelui  cu un ochi mare, rotund, galben cu gene mari, verzi....apoi  mii și mii de ochi... pădurile de floarea soarelui uitandu-se din răsărit și pană în apus în ochiul galben, rotund al soarelui.
  Adie ușor vantul... lanurile ca o apă întinsă fac valuri-valuri... îşi întoarc pălăriile regale cu dor, este un,,gest", o dovadă a loialităţii şi iubirii pe care i-o poartă din vremuri de legendă!
Galbenul îmi umple sufletul de optimism şi speranţă, simbol al adorației , loialității în dragoste , al căldurii sufletești, petalele blonde aurii sunt pline de zambete deschise soarelui. Era ca în filmul cu„Lizuca”. Am întrebat și eu care e drumul spre fericire,s-au întors toate spre Soare. Am zambit razelor sale, care creau fașii de curcubeu pe cerul senin.

Mergeți într-un camp de floarea soarelui, picioarele vă vor ajuta, simțiți rădăcinile înfipte în pămant sau mangaiați-i căpșorul care pare nedelicat și înțelegeți-i fragilitatea,dorința de a fi iubită de SOARE!!!!....apoi priviți tabloul pictorului van Gogh: florile de flăcări care strălucesc puternic, nu doar desenează culorile luminoase portocaliu și galben ale picturii, dar crează imagini puternice ale soarelui însuși ce arde și strălucește în interiorul fiecărei flori,petalele țașnesc spre exterior,exprimand emoție.
   „Floarea soarelui îmi aparține, într-un fel”scria van Gogh.
Floarea avea o semnificație deosebită pentru el: galbenul simboliza prietenia și speranță.... floarea în sine exprima gratitudinea.

Cinci versiuni ale capodoperei "Floarea soarelui", de Van Gogh, vor fi prezentate printr-un eveniment live special pe Facebook - VIDEO