luni, 2 iulie 2018

în IULIE............


Plec spre zări necunoscute în luna lui Cuptor,trec pe sub salcâmii înalţi  cu toate crengile plecate de greutatea florilor ce-mi par candelabre uriaşe cu atâtea lumini,iar zborul şi zumzetul unor ființe aeriene țes o muzică plăcută. Mireasma florilor albe nespus de fină se varsă şi umple natura întreagă…valurile de lumină întind peste adâncul văzduhului o punte aeriană de pulbere aurită.
Am lăsat cerul să-şi cearnă azuru-i adânc în picături albastre prin reţeaua deasă şi mişcătoare a frunzelor, razele de soare să se topească în tonuri de aur... și-am urmat vântul amăgitor care atingea florile şi apoi  fugea spre zări mai înalte ,am privit  florile înşelate cum își plecau în urmă-i capul şi plângeau  cu lacrimi de rouă.Din albastrul şters al cerului adânc, soarele,alb de fierbinte ce era, ploua cu foc...era amiază... acum nicio suflare de vânt nu mai mişca aerul învăpăiat, niciun fir de iarbă nu se clătina,iar eu,nemișcat,la umbra  unui plop liniştit,priveam cum pe verdele gingaş al frunzelor încremenite lumina soarelui se răsfrânge în văzduh în mii de mici oglinzi aeriene. Totul răsufla greu...era cald,cald,cald...mi-aș fi dorit ca o adiere răcoroasă şi uşoară să-mi atingă faţa,să simt pe frunte fiorul rece de aripi fantastice al unui stol de lebede cu zbor iute şi tăcut.Sigur și ele își găsiseră adăpost la umbra sălciilor ce străjuiau lacul din apropiere. Eram înconjurat de o tăcere,de o linişte sfântă...m-am simțit,pentru o clipă,suflet din sufletul naturii.....