marți, 2 iunie 2020

compunere--O întâmplare pe malul unui lac


Am citit despre monstrul din Loch Ness, vedeta amatorilor de senzațional,am văzut într-o revistă veche o fotografie devenită ce­lebră, care l-ar fi reprezentat chiar pe monstrul din lac. Deși s-a de­monstrat foarte repede că „dovada” fotografică a fost doar o farsă, legenda lui Nessie n-a dispărut.Despre monstru le povesteam părinților,când mergeam la pescuit.Fratele meu m-a privit ironic,iar tata mi-a povestit și el ce citise.Singurul care mă-nțelegea era prietenul meu necuvântător,căruia puteam să-i povestesc orice,el mă aproba,interesat.Am ajuns într-un loc unde  
se găseau două lacuri. Un lac ame­najat cu debarcader, bărci și locuri de pla­jă, și în continuarea aces­tuia, un lac mai mic, ne­amenajat, unde se scăl­dau niște copiii. Cele două lacuri erau despărțite prin­tr-un drum de pământ. Mi-a plăcut locul,pentru că pe maluri erau sălcii,stufăriș,nuferi albi.Am făcut câteva fotografii și noi,cei trei bărbați,ne-am aruncat undițele ,gata să prindem peștii care,sigur,pe noi ne așteptau.Eu mă gândeam totuși la monstrul,poate pe aici... ar fi??? Când... am fost trezit de strigăte,am înțeles că un om a sărit în lac și n-a mai ieșit la suprafață.Tata a întrebat pe unul dintre copii unde a sărit, iar toți arătau spre mijlocul lacului.Și-atunci i-am văzut pe tata și pe fratele meu  cum au  sărit în apă împreună cu câinele.meu. S-au lăsat la fundul la­cului, dar au ieșit spunând că nu au găsit nimic. Apa avea cam trei metri adâncime. S-au scufundat din nou și la un moment dat,tata a ieșit,strigând că a simțit sub picioare un trup așezat orizon­tal pe mâlul lacului. Amândoi au  reușit cu mari efor­turi să-l cuprindă de mijloc și, încet, încet, să-l târască pe malul lacului pe omul găsit. La mal i-am ajutat și eu să-l tragem pe iarbă. Era un adolescent. Câinele, care participase și el la acțiune, lătra lângă mine. Am încercat să-l răsturnăm pe îne­cat cu capul în jos, ca să poată elimina apa, abia am reușit,i-a făcut respirație... Atunci am zărit la câteva su­te de metri un om care meș­terea ceva la o ma­șină. I-am arătat câine­lui mașina și i-am spus să se ducă la ea. A fugit ca fulgerul și a început să-l latre pe omul care tocmai se pregătea să plece, ară­tându-i, prin mișcările corpului, să vină la lac. Până la urmă omul a înțeles, a venit cu ma­­șina, a ur­cat băiatul în ea și l-a dus la spital. Noi n-am mai putut să mergem, eram ter­minați de oboseală, după ce luptasem să-l readucem la viață. După o jumătate de oră de odihnă, am plecat acasă.bineînțeles fără niciun pește,dar cu mulțumirea că am ajutat un om. Apoi tata a dat telefon la spital și i s-a spus că băiatul este bine, În duminica următoare,am plecat la pescărie ,iar în poarta casei ne-am întâlnit cu un om ce avea în mână un buchet imens de trandafiri roșii.Ne-a spus că a venit să ne mulțu­meas­că, pentru că salvasem viața băiatului său.Pentru câinele meu-o zgardă.Și totuși monstrul din Loch Ness....chiar nu știu!!!!!!!!!!