joi, 18 iunie 2020

Compunere--Prietenia cu un copac

20 de lucruri pozitive pe care le poți face într-un minut. Îți vor ...
Cine n-a cunoscut vraja pădurii, misterul ei atât de tulburător... imperiul acesta verde și uriaș, plin de șoapte și de miresme, plin de semne și ademeniri, sufletul viu al naturii, pe care îl simt fâlfâindu-mi pe la urechi? Natura reprezintă o zonă de bucurie și lumină. Natura vie este o oază de
regenerare a sufletului, nu natura ,,ca peisaj"-decorul pe care îl văd cu mintea plecată în altă parte. Nu caut peisaje, ci sufletul arborilor, pregătiți, să-și transforme ramurile în candelabre pe care ard miliarde de muguri strălucitori,evantaie de frunze,fructe. Ce fac ca să mă pot întâlni cu un copac?Iată-l... Se află în fața mea, nemișcat, în toată simplitatea și forța lui. Pare să mă aștepte demult, dar semnele noastre omenești de comunicare - cuvintele - nu se potrivesc cu el. Mă apropii în tăcere, cu mintea - purtătoare a unui mesaj de bine, cu sufletul - dornic de comuniune totală, cu simțurile - cele mai în măsură să-mi reamintească drumul pierdut.Dacă-mi pun palmele pe coaja lui zgrunțuroasă sau netedă, pomul se va bucura de atingere,poate-mi va răspunde, iar un dialog începe să se înfiripe, o comunicare timidă la început, apoi din ce în ce mai puternică, până când voi realiza că ce simt este, de fapt, afecțiune. Îl ascult,îmi lipesc urechea de trunchiul lui, pentru a percepe ce se întâmplă în universul ascuns de coajă. Acolo e inima, și încet-încet o aud bătând. Un sunet stins, dar real, care îi măsoară viața. Îi inspir aroma amăruie sau dulce, într-un ultim gest de tandrețe, îmi lipesc obrazul de coaja arborelui cu care sunt pe cale să mă împrietenesc.L-am ascultat povestindu-mi despre florile care creşteau la tulpina lui, despre călţunaşii care-l iubeau atâta, încât se în­tindeau peste iarbă, până la trunchiul pe care i-l îm­brăcau în flori portocalii. Mi-a povestit despre tristeţile şi bucuriile prin care trec ei,copacii, despre prietenia cu fluturii care roiesc în jurul lui, despre veri înecate de căldură, când păsări nenumărate se ascund la răcoare sub frunzele lui şi despre geruri care înghe­ţau aerul și care nu l-au doborât.
   Mă simt bine lângă copacul meu și,când suntem alături,mi se pare că şi inima mea bate câteo­dată mai repede, de dragul lui. Eu mă sprijin de el, el de mine, şi aşa, zilele ne trec mai uşor......