joi, 6 august 2020

compunere--În grădina inimii

Pășesc încet,gândind că verdele imperial al pădurilor, pajiştile înflorite şi înmiresmate, ciripitul păsărilor şi susurul molcom al unui pârâu vorbesc doar inimii mele. Lumina tainică a soarelui ce a coborât spre apus face să lucească frunzele fagilor, ferigile se leagănă uşor în vânt, căldura de peste zi stăruie încă în pădure. Vălul nopţii îmbrăţişează totul şi îl învăluie într-o aură de mister, şi acest abur mistic îmi place.De jur împrejurul meu se întinde, nestăpânită, sălbatică şi frumoasă, împără­ţia pajiştilor molcome, a pă­durilor uriaşe, atinse doar de şoapte, de umbre şi de taine bătrâne și uite-așa iar gândesc că  în grădina inimii, freamătă ca nişte flori delicate, mângâiate de zefir, toate aspiraţiile şi toate vir­tuţile pe care le-am plantat în mine.  Gră­dina inimii.... adică acel spaţiu care conţine peisajul meu  interior... o poveste nesfârşită a sufletului, a călătoriei lui prin alte timpuri şi alte lumi. Natura, ea singură, este o rugăciune! Este modul în care Mama Pământ îşi exprimă iubirea pentru cer. Pentru Tatăl Ceresc. Când sunt într-un spaţiu deschis şi încerc să găsesc direcţia orizontului, acolo unde se contopesc cerul şi pă­mântul, mă simt contopit şi eu în îmbrăţişarea lor. Şi îmi las inima să zboare liberă, cu aripi albe şi diafane. Să se umple cu lumina de acolo, din de­părtări! Şi să se întoarcă la mine, ca să îmi dăruiască din transparenţa şi din claritatea ei. Da, convorbirea cu natura este o ru­găciune. Una fără cuvinte. O rugă­ciune tăcută a sufletului. Doar emo­ţie pură!!!!