joi, 16 septembrie 2021

compunere--A început școala....


Am început școala....cât de fericit sunt?puțin?mult?sau deloc?
  Puțin...pentru că trebuie să respect un orar,să-mi ordonez caietele,cărțile-sunt toate noi-să am grijă de cum mă îmbrac,cum salut,cum vorbesc cu profesorii-mai ales-cum îmi potrivesc timpul-să pot merge și la antrenamente-,cum îmi planific somnul......
  Mult,pentru că voi vorbi față în față cu colegii,cu profesorii,chiar dacă am așa o teamă în fața unora mai exigenți,voi merge pe stradă,mă voi urca într-un autobuz-și pentru o stație-îl voi saluta pe nea Timofte la intrarea în școală și mă voi lăsa,,perchiziționat”și apoi,,eliberat”.Ei bine,da!voi alerga în curtea școlii în orele de sport și voi saluta cu plăcere pe oricine trece pe lângă mine.
  Deloc?????am un regret pentru vacanța de vară,aș mai fi vrut să fac ceva!!!!mai bine nu spun și privesc înainte.Și totuși după vară vine toamnaaaaaaaaaaaa.....
  Am avut o vacanță fericită împreună cu familia mea,cu bunicii la malul mării,cu fratele meu venit pentru puțin timp de la academia de tenis din altă țară.Am avut antrenamente aproape zilnice la basket,dar am fost deosebit de fericit,când am fost într-un cantonament în țara vecină ,unde am avut un program minunat:antrenamente cu alte echipe,alți antrenori,meciuri unele câștigate,altele pierdute și atunci am suferit,dar am înțeles că un sportiv adevărat este acela care știe să piardă și să se ridice mai hotărât.Dar n-am uitat că va veni într-o zi și timpul școlii și atunci am răsfoit câteva pagini din cartea de mate,am citit cu interes despre istorii de demult și nu am uitat lecturile.Am aflat despre nefericirea unui om  din nuvela,,Două loturi”dornic de a câștiga bani,dar  înșelat de numerele de pe bilete,apoi am citi despre un preot,,Tanda”ce a dorit să schimbe oamenii din jur,apoi un om de zăpadă s-a întâlnit cu soarele.Mi-a plăcut să aflu peripețiile Carolinei-chiar așa se numește romanul-o fetiță ce descoperă secrete din casa în care se mută.N-am uitat filmele pe care le-am văzut cu prietenii mei,am râs de unele întâmplări sau am învățat în filmele documentare că sunt oameni care trăiesc experiențe deosebite .
  Totul are un început și un sfârșit:  a început școala și voi merge FIZIC în fiecare zi în clasa de care mi-a fost dor.Un an bun să avem împreună....sănătoși!!!!!!!!!!!!!

  (eu cu flori galbene... simbolul armoniei, optimismului,bucuriei,înțelepciunii...fără lumina soarelui nu ar exista nimic din ceea ce știm, nici măcar noi. )