luni, 2 aprilie 2018

compunere--Într-o bibliotecă

Képtalálat a következőre: „imagini din bibliotecă”

E vacanță...vacanță!Numai eu sunt în stare să merg la bibliotecă,când toți colegii se distrează fiecare în felul lui.Și totuși...ajung în fața clădirii impunătoare,pe frontispiciul căreia scrie cu litere aurite,,BIBLIOTECĂ”-oază de linişte şi de frumos a sufletului, iar cartea – oglindă și popas al spiritului.Intru și privesc holul mare impunător ca o sală a unui palat din filmele de epocă și, condus de o doamnă amabilă, merg la fișierul unde sunt numele scriitorilor înscriși în ordine alfabetică.Caut cartea recomandată la ora de română și merg în sala de lectură,așteptând ca o altă doamnă-bibliotecară să-mi aducă romanul dorit.Privesc în jur și văd oameni de diverse vârste aplecați pe paginile cărților,notând meticulos notițe în liniștea netulburată,din rafturile ce mărginesc pereții sălii titluri necunoscute îmi atrag atenția, nu există cărţi bune sau cărţi rele, ci numai cărţi bine scrise sau cărţi prost scrise. Le citesc titlurile,numele autorilor, ating cărţile cu sentimentul apropierii de o fiinţă umană și simt că ochi curioși mă urmăresc.Sunt chipurile din tablourile unor autori români și străini,nume cunoscute sau de care n-am auzit niciodată.Ce lume ciudată!Dar mai departe de locul unde sunt eu așezat se deschide înaintea-mi un adevărat labirint: săli cu specific tradițional,în care mă aflu eu,dar și specializate pentru liceeni,studenți,pentru diferite specialități cu computere,ecrane.

    Aflasem de la orele de clasă că biblioteca clasică se va transforma,cu timpul, într-o bibliotecă „virtuală”,alcătuită din colecții de date electronice aflate în biblioteci electronice interconectate între ele prin intermediul unei rețele de calculatoare, accesibilă de la distanță; de aceea își poate pune la dispoziție materialele simultan la oricâți utilizatori, răspândiți pe tot globul.
   Deodată,de undeva am auzit o voce ce-mi șoptea că cititul este o artă care vindecă de singurătate,că pentru a deprinde arta cititului am  nevoie de exerciţiu şi de răbdare, de pauză şi reflecţie, de seriozitate şi profunzime.Cititul este un act de formare a personalităţii mele.Curios am ridicat privirea și de pe peretele apropiat îmi zâmbea cald Eminescu.Am înțeles:lectura adevărată este din cartea cu filele din hârtie,unde literele mi se aștern în ochii dornici de a afla secretele lumii.