miercuri, 11 aprilie 2018

compunere--Întâlnirea cu ,,MICUL PRINȚ”

Képtalálat a következÅ‘re: „imagini micul print”  
   Cu anii care trec am înțeles că lucrurile cele mai simple sunt adesea încărcate de sensurile cele mai adânci.
  Toţi oamenii în adolescenţă ştiu care este legenda lor personală: este momentul în care totul este posibil, nu se tem să viseze, dar pe măsură ce înaintează în vârstă, o forţă misterioasă îi fac să se îndoiască de vise şi să nu mai creadă în împlinirea lor.
  Şi astfel oamenii uită cel mai important lucru, respectiv:
 ,,Tocmai posibilitatea de a împlini un vis face viaţa interesantă”.
Așa gândeam răsfoind cartea,,Micul prinţ”,aici este readus la viaţă universul copilăriei inocente  printr-o suită de parabole a căror unitate este asigurată de povestirile personajului principal care, în călătoria lui pe pământ, îşi spune povestea unui aviator aflat în pană în mijlocul deşertului. Prinţul se afla într-o călătorie iniţiatică având drept scop descoperirea de sine.
    În penumbra camerei mele din paginile cărții a sărit înaintea-mi chiar el,din desen-Prințul cu părul auriu și,văzându-mă mut de uimire,a început să-mi povestească cu glas de copil că planeta de pe care venea era de mărimea unei case şi se numea asteroidul B-612.Aș fi vrut să-l întreb de cei dragi lui,dar mi-a răspuns,ghicindu-mi gândul, că el trăia singur,avea doar o floare, care vroia să fie udată mereu, să stea sub un clopot de sticlă, ca să nu-i fie frig noaptea.Mai avea trei vulcani, din care unul stins, pe care îi curăţa în fiecare săptămână.Ce fel de floare o avea el...și cum cureți un vulcan???
   Era trist Micul Prinţ,se temea că pe planeta lui micuţă vor creşte baobabi, care sunt nişte arbori înalţi cât bisericile.Nu-i vei împiedica,i-am răspuns,privindu-l cu simpatie. Își dorea o oaie care să mănânce puieţii de baobabi.M-a surprins rugămintea lui:să-i desenez oii o botniță, ca să nu-i mănânce floarea, iar florii o armură, ca să fie protejată.Cum intrasem în jocul lui?
   Apoi mi-a spus dintr-odată că îi plăceau apusurile de soare,văzuse într-o zi patruzeci și trei de apusuri.Cum așa ?Simplu,mi-a răspuns : planeta lui fiind foarte mică era suficient să se mute cu scaunul, pentru a vedea un nou apus.
   A deschis un atlas,pe care-l aveam pe masa mea de studiu și mi-a arătat toate planetele pe care le-a vizitat,unde a întâlnit un rege ce susținea că este stăpânul stelelor,dar nu avea supuși ;un om ce dorea să fie admirat ; un beţiv care nici el nu ştia de ce bea; cu un businessman care pretindea că stelele sunt ale lui şi le tot calcula, spunând că le pune la bancă; un lampagiu care făcea ceva util: dimineaţa şi seara trebuia să aprindă şi să stingă un felinar;.un geograf,care l-a sfătuit să meargă pe planeta Pământ,unde a fost uimit de întinderile nemărginite. 
      Ce-ai văzut pe Pământul meu ?
 Mi-a răspuns nedumerit:un şarpe,o sumedenie de flori ca ale lui şi a rămas dezamăgit, când a înțeles că floarea sa nu era unică.O vulpe i-a arătat diferenţa dintre floarea lui şi restul florilor : floarea lui era „îmblânzită”, deoarece avusese grijă de ea, încărcând-o cu atenţie şi dragoste. Vulpea l-a rugat să o îmblânzească,dorea să-i devină prietenă.Mi-am spus că vulpea lui este altfel decât știam eu din povești,mai ales că era înțeleaptă,spunându-i că graiul e izvorul unor neînţelegeri,că limpede poţi vedea doar cu inima, deoarece ochii nu pot pătrunde în miezul lucrurilor.Ce minunat!!! 
 L-am întrerupt,deoarece mi-era sete,nu mai aveam apă şi am decis să descoperim o fântână.
 Deodată a sărit în picioare,își amintise că ar trebui să se întoarcă acasă exact în acea noapte.Și-a fluturat mâna în semn de rămas bun și a dispărut,iar eu mi-am amintit că nu-i desenasem oii botniță,iar floarea putea fi mâncată.
Şi totuşi...nu se va întâmpla asta, deoarece Micul Prinţ cu părul de aur va fi acolo şi va veghea.
Şi fericirea se va scrie din nou...mi-am spus adormind lângă cartea unui aviator căzut în mijlocul deșertului,care nu a reușit să deseneze decât o cutie în care,probabil, se afla o oaie…..