marți, 10 aprilie 2018

Compunere—Opinia despre importanța explorării spațiului cosmic

     
     Consider că mi-au plăcut întotdeauna SF-urile cu nave spațiale, de aceea cred că mă uit cu plăcere la Star Wars si Star Trek, citesc cărțile științifico-fantastice și mă uit la documentarele cu explorarea spațiului cosmic. Îmi place să cred că într-un Univers paralel în care m-aș fi născut și aș fi avut aceleași pasiuni, ar fi existat o șansă să lucrez ca la NASA,unde-mi doresc să ajung în viitor.
    În primul rând,i i-am văzut din nou pe cei de la NASA bucurându-se ca niște copii când sonda New Horizons s-a apropiat la puțin peste 12.000 de km de  (ne)planeta Pluto, am mai văzut bucuria asta  când roverul Curiosity a aterizat pe Marte.
    În primul rând,personal pot doar să încerc să-mi închipui prin câte piedici au trecut oamenii aceștia, ca să-și vadă visul cu ochii,câte studii,calcule,proiecte,desene,experimente,câte ore de muncă în echipă.M-a impresionat un proiect care are obiectivul de a realiza o sondă spațială protejată cu un ecran termic care să fie în stare să elimine mult din radiația solară, când sonda s-ar apropia la doar 1 milion de kilometri față de Soare. Dacă se va reuși realizarea acestui ecran noua sonda ar putea efectua surf printre „flăcările” Soarelui.Dar proiectul care a propus o tehnică de dezintoxicare a solului Planetei Roșii, cu ajutorul unor procese biologice generate de bacterii,astfel încât să devină cultivabil? Vom avea oare cartofi pe Marte, precum în filmul ,,The Martian”?
E foarte ușor să gândești la o agenție spațială care se poate mândri cu realizări precum multiplele aselenizari din timpul programului Apollo, cu navetele spațiale refolosibile, cu sondele spațiale trimise, ca să exploreze sistemul nostru solar.  Deja au loc experimente de a cultiva hrană în sisteme închise de pe nave cosmice. Eforturile de a transforma specia umană într-o specie multi-planetară au început.Mă întreb dacă în momentul în care specia umană a adus planeta noastră într-o stare atât de apropiată de distrugere, ne vedem călătorind de pe o planetă pe alta?
     În al doilea rând, am aflat că explorarea spațială este scumpă, însă depinde cu ce compari, mai ales că explorarea spațială a accelerat progresul tehnologic al omenirii. Dacă ne imaginăm viitorul ca pe un șir infinit de planete pe care le putem exploata, distruge și apoi părăsi, dacă ne resemnăm și socotim planeta noastră ca fiind condamnată, resurse importante de energie, de imaginație și de speranță vor fi folosite inutil.   
       În concluzie,eu cred că explorarea spațiului cosmic este un lucru bun pentru omenire, fiind singura șansă să ajungem vreodată la tipul de societate a viitorului prezentată în Star Trek, în care interesul comun al semenilor tăi este plasat mai sus decât cel personal.
      În opinia mea,explorarea spațială reprezintă curiozitatea de a afla secretele cosmosului, dorința de explorare și, de ce nu, conectare, pentru că este improbabil să fim singura formă de viață inteligentă din Univers. Spaţiul este ,,ultima frontieră”, pe care omul o explorează permanent, pentru a-şi asigura supravieţuirea ca specie, în faţa unor pericole imediate care ne ameninţă planeta, aşa cum sunt încălzirea globală, epuizarea resurselor în contextul suprapopulării planetei, dar şi a unor ameninţări cosmice, precum exploziile de raze gamma, impactul cu asteroizi sau comete şi, în ultimă instanţă, moartea Soarelui, reactorul nuclear care asigură energia sistemului nostru solar.