luni, 2 aprilie 2018

compunere--Pictura pe sticlă,meșteșug tradițional

   Kapcsolódó kép     
În viziunea noastră eroul nu învinge Răul pe tabletă, telefon sau jocuri pe calculator, ci prin experienţe reale alături de prietenii lui. Tocmai de aceea, împreună cu câțiva colegi ne-am gândit la cel mai bun mod de a ajuta un erou să îşi creioneze povestea, participând la aventura copilăriei sale în  tabara de creație a meșteșugurilor populare,tradiționale,undeva în munții Apuseni.
La sosire,ni s-a spus că atelierele de creaţie au rolul de a ne stimula imaginaţia şi răbdarea, de a ne  îmbunătăţi îndemânarea şi de a ne  intensifica motivarea, pentru ca în final să acceptăm atât aprecierea cât şi o posibilă critică, cea din urmă având rol constructiv în dezvoltarea eroului nostru.
Așa că am ales cu toții atelierul de icoane pe sticlă.
Întâi,un meșter ne-a povestit că icoana a reprezentat dintotdeauna o parte componentă a sufletului ţăranului român. Toate activităţile pe care el le desfăşoară se aflau sub semnul binecuvântării dumnezeieşti.Știam că  icoana este nelipsită din casa tradiţională, fiind folosită ca obiect de cult, sau cu scopul decorativ şi religios, cum este cazul icoanelor pictate pe sticlă.
Am cunoscut meşteri iconari din diferite părți ale țării,care ne-au  uimit prin acurateţea creaţiilor lor. După tehnica de execuţie, numele acestor icoane ar trebui să fie mai degrabă „sub” decât „pe” sticlă.Sub atenta lor îndrumare, am desenat şi am  colorat icoana pe ceea ce, ca rezultat final, ar fi fost partea din spate a sticlei , în timp ce partea opusă, adică cea expusă ochiului privitorului, juca rolul de ecran de protecţie pentru pictură. Mi s-a explicat că acest procedeu cuprinde desenarea contururilor în oglindă, astfel încât,la întoarcerea sticlei pe cealaltă parte, imaginea să se prezinte corect.Am desenat, sub supravegherea unei maici-pictorițe, pe Fecioara Maria cu pruncul Iisus,contururile cu o pensulă fină,apoi am  colorat părţile  şi fondul; surpriza a fost când mi s-a dat voie să utilizez şi un strat subţire de foiţă de argint. La sfârşit, după dispunerea unui strat de lac pe spatele icoanei, pentru a fi apărată de umiditate, am înrămat PICTURA.M-am alăturat colegilor în expoziție și am fost premiat,iar icoana am dus-o cadou mamei mele.A fost o experiență de neuitat și prin străduință am devenit un mic meșter.