marți, 6 noiembrie 2018

compunere-O întâmplare petrecută în drum spre școală

Când merg spre școală dimineața și simt că vântul îmi atinge fața, îl întreb de ce aleargă și-mi ține companie,de ce vântul de toamnă schimbă culorile frunzelor,de ce norii devin vată de zahăr,de ce sticletele rămas singur în toamna ruginie cântă  fără oprire. Fiecare frunză îmi șoptește planând către pământ din copacul toamnei că trebuie să-mi grăbesc pașii către școală și totuși mă opresc puțin pe o bancă,să-mi ascult cu adevărat gândurile.Am crezut că sunt singur,dar în foșnetul frunzelor am văzut vârful unei crengi ce desena o barcă sau ceva asemănător.Mi-am ridicat ochii și alături de mine am descoperit un om  ce purta pe cap o șapcă ciudată de marinar.M-au uimit ochii albaștri și zâmbetul cald.Cu voce sfioasă l-am salutat,deși nu-l cunoșteam,iar el mi-a lămurit,așa fără să-l întreb,rostul desenului din frunze.Era un vapor în miniatură.Și a început să-mi povestească despre călătoriile lui pe mările și oceanele străbătute,despre oamenii cu care a înfruntat furtuni,ploi,viscole,călduri insuportabile,despre navele-adevărate cetăți mecanice,despre un naufragiu pe o insulă din Pacific.
Ascultam fascinat un necunoscut care-mi povestea retrăindu-și clipele petrecute între cer și ape,fără  să-mi dau seama că am întârziat la școală.Mi-am revenit când un coleg a trecut în fugă și mi-a strigat numele.Dar omul acela mi-a strâns mâna și mi-a spus cuvintele pe care,cred,nu le voi uita curând:
----Adevărata viață e o navigare în furtuni ,iar tu caută și păstrează mereu o bucată de cer deasupra vieții tale!
   Am ajuns în clasă,mi-am cerut scuze,pentru că am întârziat...și în pauză m-am întrebat de ce m-am întâlnit cu omul acela și ce ascund cuvintele lui....