duminică, 8 decembrie 2019

compunere--În pădure

Imagini pentru imagini pădurea cu vietăți
 Lumina se desface în culori și mi se așază în pal­me. Albastru din văzduh, verde din pajiști, cără­mi­ziu de fag, alb și galben de mesteacăn. Îmi limpezesc ochii cu lumina asta: mă simt mângâiat, , li­niș­tit.
Îmi spun ca dintr-o poveste că fie­care arbore uriaş,bradul pe care-l căutam, s-a născut dintr-o să­mânţă aruncată de o zână şi fiecare palmă de pământ freamătă de viaţă,fiindcă  pe acolo a trecut calul năzdrăvan. Am ştiut că sunt pe drumul cel bun, când am zărit două ciute enorme, sărind prin iarba înaltă, trecând în salturi graţioase peste gardurile verzi.... un zvâcnet....o plutire lină în aer.... un zbor fan­tastic, în acea încordare sublimă. S-au oprit câteva secunde şi m-au privit fără frică, spunându-mi, parcă, că am intrat pe tărâmul lor, pe tărâmul lor al tinereții veșnice. Apoi iarăşi un zvâcnet şi iarba a unduit sub zborul lor. Deodată, am avut senzaţia stranie că toţi arborii mă pri­vesc., nu le vedeam ochii, dar cu siguranţă mă priveau. Şi parcă milioanele de frunze care foş­neau erau tot atâtea pleoape clipind.
M-am apro­piat de brazii aceia seculari să le-am mângâiat scoarţa. Mi s-au părut nişte bătrâni strânși într-un cerc,așteptând semnul unui zeu. La tot pasul, arbori scorburoşi, ca nişte case deschise, în care duhuri vin să locuiască un timp, pentru a se muta apoi în alt loc. Cu cât înaintam, pădurea devenea mai întunecoasă şi mai misterioasă, şi păsările cântau cu glasuri încântătoare. Ceva sălbatic se amesteca  cu frumuseţea şi delica­teţea locului,iar eu așteptam ca de oriunde să răsară o făptură,oricine. La picioarele mele furnicile aleargau în neştire şi câte o ciocănitoare, în culori fantastice, scobea fericită în putregai. Şi oriunde mi-aş fi îndreptat privirea, vedeam acest amestec de viaţă în îmbinări distincte şi clare. Încetul cu încetul, drumul s-a transformat într-o potecă de noroi, alunecos pe alocuri, acoperită cu frunze. Mai e de mers până la acel brad căutat cu înălţime  ameţitoare,voiam să-i ascult povestea într-un fel de vuiet neîncetat al pădurii.
Şi, deodată, văd pe poteca aceea îngustă… ceva. Ar putea să fie doar o pă­rere, dar după câţiva paşi, disting mai bine forma aceea.... şi nu, nu mi s-a părut: e chiar urma unei lăbuţe de urs. Şi e proaspătă! Şi unde este un ursuleţ, este de obicei şi mama lui. Iată-i lângă bradul căutat şi-atunci mi s-a părut că alţi şi alţi ochi mă privesc.Erau din poveste:ciutele,cerbul cu pietre scumpe,ursul păcălit,,cocoșul căutat,căprioara cu iedul,lupul singuratic.
 Vuietul pădurii a­vea un şuierat trist şi trosnete ciudate se auzeau din desi­şuri. Brusc, am în­ceput să percep fie­care detaliu, am început să fiu atent la fiecare pasăre ce îşi lua zborul, fie­care foşnet de frun­ze şi fiecare urmă din pământul moale.Cred că locul meu este mai departe,ele, vietățile ,au viața lor,eu doar le privesc și le respect existența acolo în verdele veșniciei....