luni, 16 decembrie 2019

compunere--Concurs de înot


   În vacanța de vară,am mers împreună cu părinții și fratele meu mai mare-premiant la tot și toate:,,uite-te la el,așa să fi și tu”-refrenul auzit continuuuu-să vizităm un centru sportiv. Când am ajuns seara acasă, ne-au întrebat dacă ne-a plăcut ceva din ce am văzut, ce sport ne-ar plăcea să facem şi noi?Amândoi am răspuns că am vrea să mergem la bazin,iar fratele ce mare a început să explice nouă și,, lumii întregi” despre stilurile de înot: stilul craul sau liber,bras utilizat de către înotători de foarte multă vreme,explicându-ne că un papirus egiptean are un desen al procedeului bras; delfin sau fluture datorită mișcărilor fluturate, ondulatorii, ale întregului corp, mișcări asemănătoare loviturilor de coadă ale delfinului și alte stiluri despre care n-am mai auzit,pentru că mi-a sunat telefonul-un coleg mă invita să mergem cu bicicleta în parc.
    Aşadar, am început să merg la înot, la cursul de iniţiere.Dar ce mi-a plăcut a fost imaginea bazinului,nu știu de ce dar parcă eram în filmul,,Mica sirenă.” Clădirea bazinului este o loc modern, prietenos, bine dotat, unde noi,începătorii,ne vom putea consuma energia învățând să înotăm, iar cei mari se vor putea relaxa, menținându-se sănătoși prin mișcare.Bazinul este destinat  săriturilor adânc de 4,5 metri și dotat cu patru platforme situate la niveluri diferite,cu mai multe culoare late,cu blockstarturi.Părinții sau bunicii,colegii care vor dori să mă urmărească vor sta în tribunele care sunt amplasate pe două laturi. Cel mai important scop al primelor cursuri de înot este acomodarea mea cu apa și să-mi  înving frica, sincer nu-mi prea este...dacă aceasta ar exista. O dată cu depășirea celor mai importante scopuri, restul teoriei poate fi ușor de parcurs, iar posibilele ,,piedici” le voi depăși,  cu siguranță, mai repede sau mai ușor.
   După ce mă voi acomoda, voi vizita și anexele,așa se numesc.
   La primele lecții mi-a plăcut cum antrenorul venit,cred eu, din filmul,, Baywatch”ne culegea cu laba piciorului din bazin. Apa este superputerea mea, zona mea de maximă identificare. Contactul cu apa mă aduce cel mai aproape de mine. Când înot, sunt relaxat şi concentrat în acelaşi timp, liber, fluid şi puternic.Iată ce simt eu: apa este elementul primordial al vieţii, este viaţă şi mă face să mă simt bine,fiecare oră de înot, fiecare antrenament e ca o regăsire a mea cu mine.
   Iar eu am perseverat, am avansat de la o etapă la alta, până când am fost ales pentru competiții,iar prima oară când am ascultat pe podiumul de premiere imnul național mi s-a strâns inima ,iar starea de emoţie care m-a cu­prin­s a fost să-mi doresc cu ardoare,întotdeauna,victoria.Dar o competiție este și în tribune,spectatorii sunt implicați la maxim în susținerea colegilor din bazin....de acolo mă aplauda fratele cel mare și le spunea tuturor:,,uitați-vă la el e fratele meu,campionul”!Ei!așa da!