sâmbătă, 7 martie 2020

Mama

Imagini pentru imagini crengi de cireș                                       
                                         Mama
  este cel dintâi gângurit al meu,când am deschis ochii în Lume,
  este zâmbet și lacrimă și suflet asupra mea,celui care va deveni om,
  este ochiul neliniștit așteptându-mă să apar,
  este mângâiere și alinare, când sunt necăjit,
  este sprijin la nevoie,
  este chiot de izbândă,
  este speranța,
                           este Viața!
                Oare poți da o definiție cuvântului: mama?
                                                                               sufletului ei,
                                                                               chipului ei?
Asemenea poeților care au închinat ode și cuvinte nemuritoare mamelor,
    eu voi închina mamei mele câteva cuvinte,pentru ca descriind-o s-o cunoască și cei din jurul meu:
           mama mea este ca o floare albă care-și dăruiește zâmbetul și gândul bun la cea dintâi atingere;
                                este un cântec cu limpezimi de cer în care se reflectă parfumul unui buchet de liliac;
                               este privirea plină de iubire;
                               cu mâinile ca de porțelan,cu fruntea-naltă luminată de-al iubirii dulce nimb,cu glasul ca un tril viu de ciocârlie,cu ochii limpezi ca strălucirea picăturilor de rouă pe care soarele nu îndrăznește să le usuce,
(poate de aceea ochii ei au scânteieri de aștiri)
                              cu degetele ce alunecă asemenea izvoarelor,cu inima deschisă ca macii în mijlocul spicelor                                                                                                                                                         aurii,
                              cu vorbe de alint ca lumina ce răzbate de sub un nor;
  Este frumoasă ca o dimineață senină,liniștită de primăvară!
     ,,Mamă frumoasă și bună ca un fir de floare sub lună
                rămâi veselă și tânără,
                Fii iubitoare și duioasă,
                Fii,vieții mele,mângâiere!
                       Primește darul meu:cuvintele acestea și o creangă albă de cireș!