sâmbătă, 4 aprilie 2020

compunere--Peisaje care m-au impresionat


Am plecat în drumeție în revărsatul zorilor împreună cu ai mei-toată famila:doi copii,mama și tata care rămâne întotdeauna ultimul. Era o liniște,o tăcere  neobișnuită,nicio boare de vânt nu mișca aerul, niciun fir de iarbă din fânețele înflorite nu tremura. Roua avea înfățișarea unor mărgăritare ce nu așteptau decât o rază de soare spre a se schimba în strălucitoare diamante. Umezeala și răcoarea dimineții dădeau naturii frăgezime. Încet,încet totul începea să se trezească sub primele raze ale zilei,apoi la răsărit am văzut geana de aur-roșiatic a soarelui.În jurul nostru arborii bătrâni, cu trunchiuri groase își împreunau sus de tot crengile înfrunzite și alcătuiau deasupra capetelor noastre o boltă de umbră și verdeață. În acestă tăcere singurul glas al locurilor acestora e numai glasul vântului, care suspină ușor în frunzele-inimă,iar glasul acesta are un farmec nespus...
Ochii mei se opresc când pe o frunză ce tremură, când pe petalele unei flori sălbatice albastre ce se leagănă delicat sub mângâierea dulce a vântului, când pe șuvoiul unui pârâiaș limpede ce sare peste bolovani greoi și sprinten trece înainte, sclipind în razele  de soare.
Pășesc pe o pajiște așternută de foi uscate, care foșnesc ca un suspin. De jur împrejur văd,în sfârșit, munții cu piscuri înalte prinși ca-ntr-o horă uriașă. Nicio pasăre nu-și îndreaptă zborul rătăcitor peste sălbătăcia și tăcerea locurilor acestea, rareori numai albastrul limpede al cerului adânc se pătează de câte un punct negru, dar trecător: e poate un vultur care ochește din înălțimile văzduhului vreo mică vietate sprintenă.
Ne-am oprit într-o poiană mică unde un covor de iarbă deasă formează un semicerc mărginit de un desiș de brăduți nu prea înalți și de aici am privit întreaga splendoare a locurilor cărora li se spune
                                            ,,gura de Rai.”