vineri, 19 februarie 2021

compunere--Mi-e dor de primăvară

 

Stau în fața ferestrei și mă uit la vijelia de afară. E poate ultima zvâcnire a iernii de acum, ca un rămas bun înaintea primăverii. Nu mă atinge nici vântul care îndoaie crengile, nu mă taie nici gerul care a înghețat lumea, nu mă mângaie nici fulgii care cad nepăsători la pământ.Dar eu o aștept pe ea, Primăvara cu  vântul ușor să-l  simt altfel... Ori­cât de tare ar bate, oricât de sus aș fi, tot vine câte o pală mai caldă, cât să-mi  în­moaie inima. Primăvara totul e altfel, şi mi­res­mele sunt altfel, şi foşnetul pădurii e altfel, până şi vântul e altfel!  E final de februarie, ajun de Dragobete, iar păsările îşi cântă cu foc dorul.Ajung în pădu­rea deasă, seculară, de fagi...e o linişte absolută, pes­te care trilurile păsăretului răsună imperial. Simt primăvara de la primele miresme ale co­pacilor care înfloresc foar­te devreme: alunii, arinii, săl­ciile... Apoi se trezesc la viaţă tot mai multe vieţuitoa­re. Îmi ies în cale gâze dez­morţite, insecte, aud păsăre­lele cu cântul lor. Să ştiţi că, primă­vara, cântecul păsărilor este altfel decât cel pe care-l au­zim vara sau toamna. Cânte­cul de primăvară al păsărilor e a chemare, a întâlnire. Chiar şi păsările răpitoare cântă frumos, ciufii, bufniţele cântă până târziu în noapte. De multe ori, seara, rămân în apropie­rea pădurii,ce se întinde din grădina mea, numai ca să ascult concertele păsăreşti. Ploaia de primăvară e alt răs­făţ, scoate la iveală mirosul reavăn al pământului. Pur şi simplu, primăvara, toată pădurea miroase a aşteptare. Orice firişor de iarbă care se zbate să crească are povestea lui. Îmi place să des­copăr şi să găsesc primele flori înflorite. Mer­g după brânduşe şi după viorele care miros suav. După câteva zile de ploi bune, pământul este plin de viață,izbucnește verdele acela crud și totul devine un covor de ierburi cu mirosuri de sevă.
Când înfloresc pomii, marea mea bucurie este să urc dealul până-n vârf, unde sunt doi cireşi sălbatici. Înveşmântaţi ca nişte mirese, mă primesc în fiecare primăvară sub co­roana lor, în mi­reasma florilor şi bâzâitul albinelor...  În iarba crudă, cu miros de trifoi înflorit şi smălţată de păpădii galbene ca soarele, simt cum sunt conectat la energia aceea năvălitoare, ce trezește totul la viaţă, energia  ,,mamei-Pământ".