duminică, 14 februarie 2021

un exercițiu????CIUDAT!!!dintr-un MANUAL de LIMBA ROMÂNĂ--clasa a 6-a

  așa ceva ?!?!?!


Transcrie următoarele postări ale unor elevi de pe forumul portal.edu.ro, corectând greșelile care apar. Acestea sunt atât la nivel gramatical, cât și la nivelul ortografiei și al punctuației.

 Nu uita să scrii cu diacritice!

   Utilizator 1: sa nu facezti asta!!!!!! am facut eu odata, knd eram a 6a, credeam k nu o sa observe nimeni....dar nu mia iesit.... din cauza altor kolegi, normal.....pt k eu doar miam motivat 2sau 3 absentza, iar altzii siau pus si note:)) si faza cea mai prosta k eu am furat katalogul, kiar din kancelarie, knd nu ma vedea nimeni, normal......!!! adik eu credeam k nu ma vede nimeni, dar erau camere.....si am ramas ku 5 la purtare....:-) si ink eram foarte fericita:D:D:D
  Utilizator 2: Ar fi cazul sa furi si o carte de gramatica de la biblioteca...
  Utilizator 1: . stiu destul de bn sa scriu, nutzi fa griji pt mn....dar internetul nu e un lok unde ar trebui sa scriu corect, k doar nu scriu teza la romana akum.... pentru ce sa scriu corect??pt k sa arat kuiva k stiu sa scriu??? nu prea am nevoie........ iarasi niste reguli si astea....iar chestia ku katalogul a fost altceva, era knd eram mai mik...... cred k nu e normal sa faci si dan astea da ai cetzi aminti.....
 

   Rezolvare:

 
   Utilizator 1: să nu faceți asta!!!!!! am făcut eu odată, când eram a 6 a, credeam că nu o să observe nimeni....dar nu mi-a ieșit.... din cauza altor colegi, normal.....pentru că eu doar mi-am motivat 2-două sau 3-trei absențe, iar alții și-au pus și note:)) și faza cea mai prostă că eu am furat catalogul, chiar din cancelarie, când nu mă vedea nimeni, normal......!!! adică eu credeam că nu mă vede nimeni, dar erau camere.....și am rămas cu 5 la purtare....:-) și încă eram foarte fericită:D:D:D
   Utilizator 2: Ar fi cazul să furi și o carte de gramatică de la bibliotecă...
   Utilizator 1: . știu destul de bine să scriu, nu-ți face griji pentru mine....dar internetul nu e un loc unde ar trebui să scriu corect, că doar nu scriu teza la română acum.... pentru ce să scriu corect??pentru că să arăt cuiva că știu să scriu??? nu prea am nevoie........ iarăși niște reguli și astea....iar chestia cu catalogul a fost altceva, era când eram mai mic...... cred că nu e normal să faci și din astea dar ai ce-ți aminti.....

!!!părerea mea: acest exercițiu nu ar trebui pus într-o carte de română...în nicio școală !!!!