luni, 5 iulie 2021

compunere--Gânduri sub luna plină

 

Este noapte adâncă și senină, cu stele care ard pe globul cerului ca miliarde de felinare aprinse. Sunt prăbușit printre ierburi și printre mirosuri, aud foșnetele pădurii de mesteceni argintii și sforăituri ale unor cai nevăzuți, venind de peste dealuri. Sunt milioane de zgomote mici pe care se sprijină noaptea și am sentimentul că aș putea auzi rostogolirea aștrilor de deasupra mea. Este trecut de miezul nopții și marele luceafăr de miazăzi s-a ridicat deasupra norilor de la orizont. Și, dintr-o dată, ca într-un spectacol făcut special pentru mine, norii întunecoși ai orizontului au explodat, sfâșiați de lumina orbitoare a lunii. Stelele au pălit, întregul cer s-a tras înapoi în fața Marii Doamne, foșnetele nopții au urcat, ca și cum ar fi fost absorbite către ea, iar eu am rămas încremenit, fiindcă s-a făcut lumina ca ziua. Și în lumina aceea mi-am dat seama de frumusețea neînchipuită a acestei lumi, la al cărei piept, asemenea pădurilor și pajiștilor cu flori, asemenea căsuțelor străvechi de pe dealuri, mă cuibăream și eu. Puteam vedea fiecare fir de iarbă poleit de această lumină nepământeană a lunii pline, fiecare copac, fiecare frunză, fiecare detaliu până la orizont și, mai ales, rotunjimile  colinelor, atât de frumoase, încât cuvintele mele de om nu le pot încăpea.
A fost clipa în care am înțeles că vocea aceea neștiută pe care eu o aud în inima mea chemându-mă aici de atâția ani este vocea pământului. El,Pământul , cel în care încape totul și care primește totul și care iartă totul. M-am simțit acolo, în căușul meu de ierburi, ca un copil mângâiat. Întors acasă, fiindcă părea că lumina lunii, într-un mod misterios, mă curăța de grijile lumii din care veneam și toate grijile  mele se scurgeau în pământul rotund.
Au fost ore magice...spectacolul lunii pline, dansând cu pământul, a fost unul copleșitor. Norii subțiri și strălucitori s-au scurs pe razele lunii, unindu-se cu aburii colinelor, ridicați din păduri, au luat forme de păsări și de animale fantastice.