luni, 4 octombrie 2021

un text cu PARONIME

 

Iată un text în care sunt folosite următoarele perechi paronimice: complement/compliment, familial/familiar, jantă/geantă, pronume/prenume.

 

Am analizat orice complement din text,dar n-am primit din partea prietenului meu,căruia i-am arătat exercițiul niciun compliment,a fost indiferent.Mă așteptam la o atitudine familiară,prietenoasă,pentru că toți ai mei au avut față de el o purtare familială,apropiată,îl strigă chiar cu un prenume de alint.El însă se adresează cu pronumele,,tu”oricărui om,indiferent de vârstă-așa a văzut în filme! Mă gândesc totuși,ca să-i dovedesc prietenia mea:să-i fac un cadou:o geantă pentru echipamentul lui....e forbalist!!!În final să nu uit:îi amintesc,fiindcă este uituc:bicicleta lui este pe jantă,are cauciucurile dezumflate.Și uite-așa sunt un prieten bun!!!