joi, 4 februarie 2016

compunere---Să ocrotim natura

                                            Să ocrotim natura(compunere)
      Pe la ferestre se prelinge din cerul posomorât o lumină cenuşie.Este sfârşitul toamnei şi mă simt tristă.Deodată telefonul sună şi o aud pe mama vorbind,apoi intră în camera mea,mă priveşte şi, zâmbind, îmi spune că vor sosi în vizită câţiva colegi de clasă.De ce...nu ştie...Şi dintr-odată mă simt înviorată,cobor să-mi întămpin curiosă colegii-prieteni.Sunt mulţi şi gălăgioşi,unii au mănuşi de menaj şi saci negri de plastic.Îmi explică: vom merge în parc şi vom face curăţenie,dovedind că dorim o atmosferă curată,liniştită,locuri de joacă,de plimbare,de recreere liniştite,încântătoare,a căror prospeţime să ne dea siguranţă.                                                                                                                                                                                                                                                                                   Ajungem în parc, ne împărţim în grupe de câte trei copii:eu cu...şi cu...am ales partea dinspre lac,cu bănci,cu câteva alei.Adunăm hârtii,sticle mai mari sau mai mici goale,bucăţi de hârtie,fragmente din jucării stricate,o minge spartă,crenguţe uscate şi multe,multe frunze uscate.  La început am muncit în linişte,apoi ,,artistul”clasei a început să recite teatral o poezie învăţată de mult la grădiniţă;ceilalţi care adunau la fel de conştiincioşi au început să râdă.                                                       Dar a fost doar începutul,fiecare a cântat,a povestit o mică întâmplare şi n-am simţit când am umplut  sacii cu gunoaie.Am privit în urmă şi deodată am auzit aplauze:erau trecătorii,care ne admirau şi ne mulţumeau pentru curăţenia făcută.                                                                                    Până la lăsarea serii am stâns un munte de saci ,dar niciunul nu era obosit.Mi-am privit colegii-erau puţin murdari,obosiţi,dar în ochi le luceau luminiţe vesele.Apoi Doamna ne-a felicitat şi ne-a spus că avem un parc frumos,curat şi important este să preţuim natura,s-o iubim,    s-o salvăm de gesturile oamenilor nepăsători.                                                                                                             Acum ştim că verdele ierbii,crengile copacilor,limpezimea apei înseamnă viaţa de care ne bucurăm cei prezenţi,dar care trebuie s-o transmitem celor ce vor veni.