luni, 22 februarie 2016

compunere

                                     ÎNTÂMPLARE ÎN EXCURSIE

   
  De câteva zile în casa noastră este o agitație cum n-a fost de mult timp,se fac bagaje,părinții șușotesc,vorbesc la telefon,se privesc complice și spun întruna că vom avea noi,copiii, o surpriză.Nu sunt curioasă,pentru că nu voi fi cu prietenii mei.Da,sunt bucuroasă că voi fi cu familia,dar aș fi vrut puțină libertate.În sfârșit,îmi fac și eu bagajul,așa cum vreau eu,deși mama îmi spune să-mi iau lucruri ca pentru o petrecere în natură.N-o ascult și-mi pun numai îmbrăcăminte de oraș.Plecăm și observ un cort  și alte obiecte ciudate.Mi-am luat telefonul,muzică și privesc  pe fereastra mașinii,fără interes.Ajungem pe drumul îngust din dealurile Buzăului.A!dar aici e totul sălbatic,niciun hotel,nimic din ce-aș fi vrut eu.Cu toții întindem un cort mare,scaune pliante,saltele ,pături.Vom face foc din crengi,vom colinda locuri pe cărări înguste,vom culege fructe din pomii ce cresc prin pădure...,dar avem și provizii de-acasă.Adormim,sunt  nemulțumită de așa-zisul meu pat și adorm totuși.Un foșnet mă trezește,deschid ochii, afară în noapte văd cerul aproape de mine cu mii de stele,luna ce mă privește liniștită,parcă vorbindu-i lumii.E ireal,e ca-n poveștile copilăriei.Aș alerga prin noapte,aș cânta,dar foșnetul îl aud din nou.Privesc în jur și văd un iepure alb cu ochii mari strălucitori,mă privește,fără a se teme...îl privesc și eu să-mi dau seama că poveștile sunt adevărate.Nu-l voi urma,pentru că îi știu povestea,dar rămân să-mi încânt sufletul de magia nopții,de luminile ei,de cântecul frunzelor,de  adierile ce-mi recită șoapte venite din adâncul locurilor ascunse în noaptea magică.E poveste sau....