marți, 24 ianuarie 2017

compunere(proverb)--Fuga e rușinoasă,dar e sănătoasă


Cât adevăr spun proverbele !Nu e prima oară când recunosc înțelepciunea unor anonimi care și-au transpus experiența proprie de viață în cuvinte simple și bine alese.
Fiecare om are întâmplări fericite sau de care nu vrea să-și amintească sau simpatice,pline de haz.Am mers într-o vacanță,departe de lume,undeva unde numai oamenii îndrăzneți cu animalele lor trăiesc aproape de cer,de soare,de stele,unde sunt treziți de glasul păsărilor înaltului,unde noaptea sunt vegheați de ochi misterioși.Am urcat plin de curiozitate pe cărări atât de înguste,că nu puteam pune doi pași alături.Am gustat din fructele curate și negre ale tufișurilor,privind cu spaimă,să nu aud vreun mormăit supărat,că mă înfrupt din bunătățile muntelui.Am poposit într-o colibă curată cu fân mirositor ca  întâia  adiere dintr-un vis al copilăriei.I-am  cunoscut pe oamenii aceia simpli ce îngrijeau animalele,ce cunoșteau taine atât de vechi ca de la Facerea Lumii,ce povesteau întâmplări înfiorătoare petrecute în timpuri de demult uitate sau glume cu Păcală și ai lui.
    Petreceam mult timp desenând peisaje la care mulți visau sau le vedeau în imaginație și singur îmi repetam versuri sau pagini învățate cu câtva timp în urmă și-mi propuneam să citesc mai mult.Și uite-așa treceau zile senine și liniștite.Mă împrietenisem cu câinii mari și fioroși,care erau plini de iubire,iar eu eram mândru de  prietenia lor.Am plecat pe o cărare neumblată,deși fusesem atenționat,și-n față mi s-a arătat o sălbatică splendoarea muntelui, desenam   cu grija de a nu pierde niciun detaliu ,iar în amurg mi-am strâns uneltele,m-am ridicat și...alături am văzut ceva ce semăna cu unul din câini,dar nu!era un lup mare,enorm.Cum de apăruse și eu nu-l simțisem?Ce să fac ?Și dintr-odată mi-am spus c-ar trebui să mă retrag încet,da,dar cum că-mi înțepeniseră picioarele.
   Ne priveam și așteptam să facă unul o mișcare.Să țip,dar nu mai aveam glas...și atunci am auzit un lătrat puternic...era Vifor,câinele cel mai puternic al turmei.Ce-am făcut?păi...am lut-o la fugă,fără să privesc în urmă..și-am fugit,am fugit,până am ajuns în fața colibei.Toți mă priveau nepăsători,
așteptând o explicație:ei,da!nu mi-a fost frică,dar mai înțelept a fost să fug,salvându-mă!
   Sigur că da!mi-au răspuns toți...ca-ntr-un proverb vechi cu fuga care e.....

   Da! dar e sănătoasă...și-n noaptea aceea am dormit liniștit....mă păzea Vifor....