miercuri, 1 februarie 2017

reportaj--Timpul liber




Trebuie să scriu un reportaj despre timpul liber al colegilor mei.Mă voi unforma mai întâi, alegând câțiva colegi care-mi sunt apropiați,voi lua notițe și apoi voi scrie.                                                                        Cred că, timpul liber nu e un “moment” de răsfăţ, ci o necesitate, pentru fiecare, este timpul în care te “resetezi” şi te încarci pozitiv, pentru a avea forţă să mergi mai departe.
Dar să lămurim ce este timpul liber-așa îmi voi începe reportajul. Este perioada din zi, când nu ţi-ai programat nimic, te deconectezi de tot şi toate şi faci ce simţi tu că te relaxează, în funcţie de starea de spirit pe care o ai. Eu aşa văd timpul liber. Unii consideră week-end-ul timp liber, pentru că nu merg la școală.
Să încep cu mine: timpul care îmi rămâne după ce activităţile de școală sunt încheiate, îl dedic cititului ,mai ales seara, practicării ciclismului,plimbărilor cu ciobănescul meu-prieten. Deşi nu sunt un împătimit al jocurilor pe calculator, uneori mai petrec şi puţin timp cu prietenii jucând un joc în reţea.E puțin,e  bine,nu știu,dar așa m-am organizat acum în clasa a 6a.

Am mers către un coleg apropiat și l-am rugat să-mi spună despre timpul lui liber,atât cât este și mi-a spus: cea mai mare plăcere a lui este cititul, activitate care, în timp, a devenit o pasiune. Primele cărţi pe care le-a citit cu mare plăcere sunt cele scrise de Karl May. Personajele imaginate de autor, Winnetou şi Old Shatterhand, l-au captivat şi l-au purtat în lumea plină de mister şi aventură a indienilor din America. Urmărind viaţa şi aventurile celor doi a ajuns ca în scurt timp să citească aproape toată seria de cărţi scrise de Karl May.Mi-a mărturisit,zâmbind, că în ultima perioadă, autorul asupra căruia s-a oprit  este Agatha Christie. Modul în care detectivul Hercule Poirot rezolvă misterele şi cazurile de crimă l-au ajutat să înţeleagă şi să aprecieze munca poliţiştilor. În final,grăbindu-se spre cinema,mi-a spus că în  perioada următoare va continua să citescă şi alte cărţi, de data asta științifico-fantastice. I-am strigat că-l felicit...ia te uită!nu știam că este așa...

Mă îndrept către colegul care întotdeauna ,în pauze are mingea de fotbal lângă picior. Mi-a spus printre pase date către alt coleg că își petrece timpul liber  practicând fotbalul la unul din cluburile şcolare renumite. Acolo și-a făcut mulţi prieteni şi a înţeles ce înseamnă munca de echipă. Fotbalul este un sport în care, fără ajutorul coechipierilor, nu poţi câştiga,mi-a spus,gâfâind fericit. Totodată a înţeles ce important este fair-play-ul într-o activitate sportivă.Mi-a arătat un alt coleg antrenat și el în pasele lui că  știe că de anul trecut, s-a  înscris la cursul de karate, în urma vizionării unui film cu Bruce Lee.Iar acesta mi-a spus,oprindu-se puțin, că de atunci, de 2 ori pe săptămână, este  nelipsit de la orele de karate. Crede că  va continua şi pe viitor să practice acest sport, deoarece este metoda ideală de relaxare şi de consolidare a sănătăţii fizice şi mentale.A sunat și ne-am îndreptat spre clasă,întrebându-ne:dăm sau nu test la română.
După un timp,mi-am revăzut notițele și am constatat că nu-mi cunosc prea bine colegii apropiați,sunt deosebiți, da! își consumă energiile prin sport ,cum ni s-a spus: ,,minte sănătoasă într-un corp sănătos”!

M-am reîntors în camera mea,m-a gonit ploaia de afară.Aşa cum spuneam, uneori, - în special în zilele ploioase, atunci când nu citesc , îmi petrec timpul liber în faţa calculatorului. De data asta voi scrie repotajul,îmi promit să-l transcriu cu stiloul,pentru că e mai cald ,mai apropiat de mână, de ochii mei și îmi place să scriu de mână,cum am învățat în clasa întâi.