joi, 24 decembrie 2020

Îngerul iernii

 

Chiar dacă nu i se ştie precis adresa, se spune că Moş Crăciun vine dintr-o ţară aflată în Nord, tărâmul nopţilor polare şi al iernilor nesfârşite. Patrie a renilor, elfilor şi spiriduşilo, acolo este un tărâm cu păduri argin­tii şi stele răsfirate pe cer, până deasupra caselor  ţinute parcă în braţe de munţi.
Și cu gândul la acele locuri depărtate mă întreb: cum se explică bucu­ria care mă învăluie, starea aceasta aşa de vie, a sărbătorii Crăciunului? Sunt în ținutul zăpezii veșnice,unde neaua scârţâie sub picioare, e noapte...gerul muşcă şi înţeapă şi taie. Linişte, de parcă orice sunet în­gheaţă în aer şi cade, fără urmă, în zăpadă. În mijlocul cerului scân­teiază luna, şi omătul îi înmul­ţeşte lumina argintie. Văzdu­hul luceşte ca sticla şi stelele se fac tot mai mari. Noapte magică de iarnă! Pădurile nemiş­cate, ca de fier negru  şi-au pierdut întu­neci­mi­le şi umbrele strălu­cesc, îmbrăcate în aceas­tă zăpadă de lu­mină, cu sclipiri de o frumuseţe stra­nie. Aud cântecul unei ape undeva pe-aici, îl ghicesc doar după susurul de sub gheţuri, ca un descântec spus în taină pământului. Nu adie niciun vânt, întreaga fire stă nemişcată în gerul strălucitor. 
Îmi spun în acestă nemișcare a nopții că sărbătoarea Crăciunului este  adusă pe aripi de Îngerul Domnului. El este cel care vestește  bucuria naş­te­rii Pruncului sfânt şi tot el împodobește bradul, lăsând sub el darurile în­delung aştep­tate. Deasupra mea se risipeşte, ca o perdea dia­fană, lumina îngheţată şi rece a iernii. În jurul meu cad fulgi uriaşi, în jurul meu chiar ninge, în ju­rul meu e iarnă şi de undeva, de foarte departe, În­ge­rul iernii cântă o colindă veche, cu cerbi în coar­nele cărora se aprind, tăcute, stelele nopţii sfinte.