luni, 1 martie 2021

 

Compunere—Început de martie

 

Dimineață...început de primăvară... o lumină caldă, blândă, care parcă iese cumva din obiecte şi le înconjură cu un cerc luminos. Se întâmplă mai ales acum, când pe fundalul alb al urmelor de zăpadă  se detaşau toate lucrurile atât de bine, cu atâta claritate, încât părea că sunt însufleţite. Chiar şi pământul aburit împrăştie o lumină albastră, care vine parcă din adâncul lui. Chiar şi iarba  încolțită pare vie, atât de mult se schimbă de la o clipă la alta.La marginea pădurii ce începe de lângă grădina mea, aştept primăvara ca pe o izbăvire de toate relele. Şi spectacolul începutului de primăvară este cu adevărat impresionant, pădurea se schimbă mereu, este în fiecare clipă alta, întâi apăsată de nori grei, vineţii, apoi încremenită de linişte, până când aerul dintr-odată se umezește şi apar primele raze, speriate, stinghere, uşor mânate de vânt. 
Pământul reavăn pare că arde sub lumină, scli­peşte ca şi cum acolo, sub el, ar fi foc. . Dincolo de apa care curge înfundat sub pătura de umed, începe o altă lume care mă cheamă în adân­curile ei. Umbrele lungi ale copacilor taie poteci din loc în loc. E ca şi cum aș urca pe nişte trepte, unele albe, luminate, altele cenuşii, mai sus şi tot mai sus, până la cerul în care sunt împrăştiate mii de lumini. Din când în când, câte una se măreşte dintr-o dată şi dispare, lăsând în locul în care a fost o urmă ca o dungă lucitoare.
În inima pădurii mele adânci, am descoperit un loc magic. Printre copacii liniştiţi am simţit ceva, ca şi cum aş fi fost primul care a pus piciorul în acele locuri. O senzaţie care m-a determinat să fac din acest loc prima etapă a unei aventuri. O ceaţă proaspătă îmi atinge parcă faţa... pă­durea este liniştită. Mirosul dimineţii se mai simţea, când am ajuns la acel loc. De aici ori­zontul nu se vede în între­gime, nu sunt copaci impunători.Dar am simţit că o prezenţă magică locuieşte pe aceste meleaguri, ceva misterios şi ancestral. Pe jos, sunt aşter­nute perne dese de muşchi. Fire de iarbă culcate trădea­ză trece­rea spiritelor şi a vânturilor invi­zibile. Trun­chiu­rile îşi înalţă spre cer ramurile , care sunt acoperite cu o pânză ciudată de licheni. Merg printre trunchiuri retezate ce sea­mănă cu nişte mese în minia­tură. Poate că de mult le-au fo­losit drept mobilă piticii.Liniștea este tulburată... nişte gaiţe care se ceartă în continuu.Mergând, doream să des­copăr florile albastre abia răsărite şi să mă las cuprins de liniştea plină de şoaptele lumii...e începutul...e martie...