luni, 8 martie 2021

compunere--O întâmplare petrecută la școală

 Scrie un text narativ, de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare petrecută la școală și în care să inserezi o secvență descriptivă și una dialogată.


De un timp,nu vreau să număr,nu mai merg la școală,ca majoritatea elevilor,e pandemie!
Mi-e dor de școală,trec pe lângă clădirea ei,si-i mângâi zidurile,intru în curtea școlii și-nchid ochii,prefăcându-mă că totul e ca înainte...gălăgie,freamăt,soneria pe care o doream,câteodată,să se strice,tropăituri,glasul vreunui profesor ce-mi spunea să nu mă grăbesc,că tot în clasă ajung...întrebările vreunui coleg dacă am tradus lecția la franceză sau dacă-i împrumut caietul la fizică,cifra,,șase”strigată și apariția profului,dorința de a scoate din dicționar cuvântul,,test”.
Stau și-mi amintesc întâmplări ca aceea de la ora de desen,pe care am povestit-o sau de la o oră,nu-mi mai amintesc când , fără să vreau am uitat că sunt în clasă și mi-am întors privirea spre cerul albastru ca de cobalt al începutului de primăvară și parcă apărea al doilea cer, de smarald,în lumina lui verde,imensitatea desfășura un spectacol miraculos în care norii de diferite forme păreau că dansează după o muzică auzită numai de ei.Iar eu îmi spuneam că  trebuie doar să mă opresc, să-l văd şi să-l înţeleg.De ce râd colegii?
-Priviți-l pe Eric,visătorul,ce încântat este de definiția diametrului cercului,sigur acolo pe cer a aflat că există un segment de dreaptă ce unește două puncte de pe circumferința cerului și trece prin centrul acestuia.Nu-i așa?
-Daaaa!au strigat hohotind toți,chiar și Mihai și Patrik,cei mai buni prieteni ai mei.
Apoi Doamna a repetat cu răbdare demonstrația pentru mine,am ascult-o cu atenție,am scris tot și la sfârșitul orei,când mi-am cerut scuze,Doamna mi-a zâmbit și mi-a spus,așa în secret,că și ei i se întâmplase să admire cerul primăverii și că un visător este cel care își poate găsi calea numai sub lumina cerului.A doua zi am întâmpinat-o pe Doamna cu un buchet de iriși albaștri,mi-a zâmbit așa ca între noi,visătorii.
   Și cum să nu-mi fie dor de micile întâmplări de la școală?!?!?!