vineri, 5 martie 2021

 

               A venit primăvara

 

   Trun­chiurile pomilor strălucesc proaspăt în lumina di­mineţii. E o stare de bucurie şi un aer de sărbătoare care se simte până şi în cele mai ascunse cotloane ale grădinii. E prima zi în care, în sfârşit, aud mai multe păsări cân­tând. Ciripitul lor vesel e semn clar că ce-a fost mai greu a trecut. Nu ne mai putem întoarce la iarnă, nici mă­car zăpada mieilor nu ne mai poate îns­păi­mânta.
 Trec pe lângă cireș şi el îmi agaţă cu o creangă pulovărul pe care-l port. Nu-l bag în seamă şi trec mai departe, spre cireşii de lângă gard, care au deja muguri gata-gata să izbucnească în frunze şi flori. Caisul are vârfurile crengilor acope­rite de broboane mici, rozalii, semn că florile sunt deja pe cale de-a se deschide. Fire de iarbă subţiri şi firave joacă în lumină. Modestă şi nebă­gată în seamă tot anul, iarba cea banală şi obiş­nuită, aceea pe care o călcăm în picioare, toc­mai ea, este purtă­torul de stindard al primăverii. Cu o bucurie nestăvilită pune stăpânire pe tot pă­mân­tul. Mă întorc spre casă şi cireșul mă trage iar de mânecă. Parc-ar vrea să mă certe că nu l-am bă­gat în seamă, fiindcă are să-mi spună un lucru important: a venit primăvara!
 Vântul aduce dinspre câmpie mirosul reavăn al pământului, de dimi­neaţă până seara se aude zvonul păsărilor care parcă nu-şi mai găsesc starea. Soarele mai are o luptă cu zilele babelor ce nu vor să lase căldura să inunde pământul.Pe acoperișul cel mai scund al casei mi-am găsit un loc de așteptat cocorii,știu de la bunica așa: Cine îi vede străbătând, obosiți dar neînfrânți,venind de departer , se zice că are noroc de viaţă lungă şi pătrundere de adevăr!!!îmi place zicerea,iar eu îi aștept.....