vineri, 26 martie 2021

compunere--Crezi că este important să ai propria bibliotecă?

 

Mi-a plăcut ideea căsuțelor biblioteci de pe stradă după modelul american de sharing: „ia o carte, lasă o carte”și,curios,am urmărit pe cei ce luau și lăsau câte o carte.Văzându-mă, o fată mi-a spus că e plăcut să faci schimb de cărți,să vezi ce citesc,ce aduc ceilalți,e așa ca un schimb de păreri.
E adevărat,dar mi se pare important când am propria bibliotecă.Acolo adun cărțile pe care le doresc,acolo adun personajele cu care pot vorbi în gând oricând,dacă uit un nume,o întâmplare mă pot duce la pagina cărții și chiar pot fi certat de autor că sunt uituc,e așa ca-ntr-o prietenie,numai că-mi apar în față cuvinte,rânduri,dialoguri.Și-apoi locul acesta e magic în care sunt înconjurat de gânduri,de locuri,peisaje,nume,aventuri,fapte,peripeții...mă pot transforma în personaje,mă teleportez în centrul pământului,în stele,în alte galaxii...e ușa mea spre alte vieți...e altarul unde învăț despre bine.E important să am biblioteca mea- a doua familie,ca o căsuță în copac în care sunt înconjurat de roiuri de fluturi-cuvinte.

           (Biblioteca nu are răceala impersonală a computerului!!!!!!-mi-a șoptit Micul Prinț)