sâmbătă, 27 martie 2021

compunere--Când vine primăvara...vin și fluturii....

 




Oricât am pândit mo­­mentul acela, oricât am aşteptat înfrigu­rat lângă tufele și mestecenii pădurii,n-am prins clipa în care, de sub învelişul umflat de seve, se deschideau foile delicate ale frunzelor crude. Când mă trezeam în câte o dimineaţă şi vedeam că primă­vara a sosit deja, fiindcă ,privită din pragul casei, pomii din grădină păreau acoperiți de un văl verzuliu, ce tremura uşor în bătaia vântului. În fiecare an se întâmpla la fel. Primă­vara mă păcălea de fiecare dată şi izbucnea tumultu­oasă, cât vedeam cu ochii. Lumea părea alta, ieşită pe tă­cute, într-o noapte, din ceţurile mohorâte de februa­rie, din ploile iuţi şi scurte, amestecate cu fulgi răzleţiţi, aduşi de vânturi.  
Aerul era și el altfel, mai uşor şi mai străveziu...se mai arătau şi alte sem­ne, din care înţelegeam că ceva s-a întâmplat, to­tuşi. Poate, un freamăt de crengi, poate, o lumină  care aluneca printe copaci, zborul păsărilor, ori poate doar bucuria cu care pământul primea, deopotrivă, ploile şi soarele. Afară ploua, ploua repede şi des, aşa cum numai primăvara se întâmplă, ploua şi vedeam înfrunzind pământul. În vremea asta, mă uitam la cer, să văd cum se mişcă norii, să as­cult păsările venite cum se cheamă una pe alta, între crengi. 
Am mers așa de curiozitate într-o poiană în care cred că acolo era împărăţia lor, a fluturilor. Cam pe la mijlocul primăverii cu soare, adică după ce nu mai era niciun pic de zăpadă pe nicăieri, în poiana aceea,auzisem,că apăreau mii şi milioane de fluturi, care zburau necontenit, doar vreo câteva zile, după care dispăreau brusc. Nu ştiu ce fel de fluturi erau, de ce se adunau ei în fiecare an, în acel loc, ce fel de adunare făceau ei acolo, cu ce se hrăneau în zilele ace­lea,fiindcă atunci când apăreau, pădurea era încă doar înmugurită, fără frunze. Am ajuns și m-am ascuns lângă o tufă de măceș. În poiană, fluturii erau deja acolo, roiuri, roiuri nesfârşite, în jurul fiecărui copac, ca şi cum ar fi curs dintr-un izvor nesfârşit, toc­mai de-acolo, din trunchiul şi crengile lui. Aveau aripi albe şi, din loc în loc, pe ele, nişte cercuri negre cenuşii, care purtau în mijloc un strop auriu.Voiam să-i las să mă înconjoare cu bătăile din aripi, catifelate şi moi, să mă misc  printre ei, să le văd mişcările încercuitoare, repetate oarecum după acelaşi tra­seu.Știam că acolo unde se îngrămădesc cei mai mulţi, acolo se află şi cel mai mare,un fel de  Rege al lor, ale cărui aripi păreau întotdeauna stropite cu aur. S-a întâmplat ceva ciudat :Regele s-a desprins dintre ceilalţi şi mi s-a aşezat liniştit pe mâna în care aveam o floricică albastră. Am încremenit, căci nu mă aşteptam la aşa ceva. Am mai apucat doar să ridic mâna uşurel, ca să mă pot uita la el mai de aproape şi să-i văd puful auriu de pe antene, picioarele terminate în nişte gheare mici,apoi m-am trezit că tot roiul acela coboară de pe crengi şi se aşează peste mâinile mele, pe cap, pe braţe,căutând să-l acopere protector pe cel mai frumos dintre ei, pe Rege. Priveam cu uimire şi bucurie,parcă voiau să ne jucăm.Am alergat prin poiană şi după mine pluteau perdele de fluturi, care mă urmăreau, iar în învălmăşeala aceea, Regele lor continua stătea nemișcat pe mâna mea. Am dat din mâini, ca şi cum aş fi vrut să zbor şi, deodată fluturele cel mare s-a desprins cu mişcări încete şi sigure de pe mâna mea,iar eu abia am apucat să-i mai văd încă o dată aripile minunat desfăcute, luminate de soare.
                A fost salutul de bun rămas...îi voi mai întâlni în primăvara ce va veni????