miercuri, 2 iunie 2021

Redactează un text, de cel puțin 150 de cuvinte, în care prezinți cum ai ajutat pe cineva, incluzând o secvență narativă, una dialogată și una descriptivă.

 

M-am gândit ce înseamnă ajutor,pentru că toți oamenii spun în clipe grele:,,Doamne,ajută!”
Într-un colț al grădinii bunicilor ,în mijlocul orașului,trăiește un salcâm bătrân. În primăvara aceasta n-a mai avut putere să scoată frunze până în vârf. Sevele și le-a tras greu din pământ și ele au putut hrăni doar câteva crengi, din partea de jos a coroanei. Către cer au rămas niște crengi golașe, triste, în neputința de-a înverzi. Pe crengile acestea am văzut un cuib părăsit, în care și-au găsit adăpost zeci de vrăbii mici, gureșe și mereu bucuroase. Toată ziua au ceva de povestit între ele. Nu tac decât noap­­tea, după ce iese luna.
-Nu știi al cui a fost cui­bul părăsit?îl întrebam așa într-o doară pe ciobănescul meu ce mă privește  mirat.De unde să știi,dacă nimeni nu știe.
Deodată câinele meu a plecat de lângă mine,lătrând.La poarta casei era o femeie și un băiat...în scaun cu rotile.Nu m-am uitat la scaun,ci la băiatul cu privirea vioaie și un zâmbet prietenos.
-Suntem vecinii cei noi și am venit să ne cunoaștem!
În curte,sub salcâmul cu vrăbii,am aflat că băiatul avusese un accident la un concurs de karting,iar acum va sta o perioadă de timp în scaun.A fost de-ajuns să ne spunem pe nume și ne-am împritenit, iar Rex a devenit al treilea în grup,ba chiar a împins scaunul cu botul să arate că e de folos.Din ziua aceea am aflat despre echipamentul special, că ambele mâini se țin pe volan în permanență, privirea doar la circuit,să știi cum să eviți contactul cu ceilalți piloți de pe pistă.Și-atunci cum s-a întâmplat accidentul?Noul meu prieten mi-a explicat cu tristețe în glas cum înaintea unui viraj frânarea n-a fost  suficientă, iar cauciucurile slick-urile au rupt aderența, iar kartul a scăpat de sub control și s-a răsturnat de câteva ori.S-a trezit pe un pat de spital.Rex și-a pus o labă pe ochi,eu am înghițit în sec și am întrebat așa într-o doară:ce facem acum?Recuperare!Auzisem cuvântul odată de la tata,dar nu știam ce înseamnă.Dar de-a doua zi am înțeles .Și iată-ne pe amândoi plus un câine la o sală de kinetoterapie,unde prietenul meu a început să facă exerciții ajutat de un,,doctor”-așa îi spuneam eu.Am văzut că îi este greu,avea fața roșie de durere,dar strângea di dinți,iar eu îl aplaudam,Rex lătra și parcă toți de-acolo erau mai încrezători că vor depăși durerile.Apoi eu conduceam scaunul în parcul din apropiere,unde l-am prezentat unor colegi de-ai mei.Și așa au trecut zile și zile cu exerciții,cu povestiri,cu plimbări.Și într-o zi,domnul,,doctor”de recuperare mi-a spus numai mie că exercițiile,masajul se apropie de final și că va trebui să aruncăm scaunul.O idee mi-a străpuns mintea:să spun că în duminica următoare este ziua mea, (normal era în decembrie) organizez o petrecere,iar  el se va ridica din scaun.Așa a fost,l-am invitat și pe, doctor”,iar eu am făcut niște,,pase”magice și i-am poruncit cu glas tunător:,,Ridică-te!”La început a râs,apoi încet a pus un picior alături de scaun,eu l-am ținut de mâini și....s-a ridicat încet,încet... a făcut un pas,al doilea și a început să meargă pe iarbă (el mergea doar în sala de recuperarare).Cine era cel mai bucuros?Rex.... lătra,fugea,se ridica  pe noi,toți aplaudau.Prietenul meu se  însănătoșise.Mi-a mulțumit că l-am ajutat să meargă din nou.Ei,nu l-am ajutat....i-am fost doar alături,c-așa sunt prietenii.
    A!muzica a fost din partea vrăbiilor din salcâmul vechi.