sâmbătă, 19 iunie 2021

compunere--O noapte în pădure

 

Vremea era bună, cerul înalt şi clar,iar în depărtare deslușeam dealurile cenuşii.Am ajuns într- o poiana mai largă, unde pădurea se retrage spre cer și piatra se acoperă cu iarbă.
Mergem mai mult de un ceas, printr-o pă­dure bătrână, numai şoapte şi umbre. Ne strecurăm prin tuneluri vegetale, cău­tând cu ochii zarea unui luminiş. Toate zgomotele, tot tumultul lumii e sorbit în încolăcirea deasă a crengilor şi în vuietul apelor care se împletesc în văile de piatră adânci. E atâta pădure în jur, atâta foşnet şi atâta verde, încât sunt sorbit, cu totul, în adâncul magiei, închis în ea, ca în farmecul unui basm. Ver­dele viu al pădurii îmi pare şi mai proaspăt în lumina crudă a ploii iuţi,iscate deodată...şi-un fel de bucurie a întregii firi se simte oriunde m-aș uita. Pâlcuri de mesteceni îşi tremură frunzele de-abia deschise, pă­pădiile îm­pes­trițează marginile potecii, bujorii îşi ridică se­meţi bobocii în vânt. Încă o dată am simţit ce mare sărbătoare este ploaia de început de vară, pentru fiecare fir de iarbă...eram molipsit de această bucurie a naturii verzi! Și-apoi a venit nu știu cum noaptea....În noaptea pădurii am rămas lângă focul pregătit de omul singuratic ce ne însoțea și care cunoștea glasurile tainice ale locului.
Cred că atunci, acolo, lângă foc, privind scânteile care scăpărau către cerul înstelat, rupte din flacăra molcomă, cred că atunci şi acolo s-a întâmplat un lucru mi­nunat. Am simţit pentru prima oară că sunt atât de uşor, încât aş putea să zbor. Şi chiar am zburat! Am simţit că depinde numai de mine, ca să-mi întind braţele ca nişte aripi de-abia înmugurite şi să mă ridic deasupra poienii, şi chiar le-am întins, şi de-acolo, de sus, am vă­zut scânteile focului, ca nişte stele într-un cer răs­tur­nat, iarba plină de rouă, care părea albastră sub lumina lunii. Nu se mai auzea niciun alt zgomot, fo­cul părea încremenit şi vântul nu se mai simţea ni­că­ieri. Brusc, mi s-a părut că suntem foarte departe şi prea singuri, prea departe de lume la marginea poienii. Cât puteai să vezi, iarba era plină de pâlpâitul molcom al unor luminiţe miş­că­t­oa­re. Erau mii şi sute de licurici prinşi în jocul lor neîn­ţeles.
 Atunci am înțeles că frumusețea nopții este împletită cu strălucirea și farmecul lunii, astru care domnește odată cu lăsarea cortinei negre, oferind mister și magie pământului. Iată tabloul feeric creat prin armonia naturii descrisă noaptea:apa este locul purificării,liniștea ,cunoașterea vieții, apei, toate aduc o notă de caldură și intimidate, sugerând nașterea lumii.

Luna săvârșea ritualul magic de anulare a timpului,deschidea poarta intrării spre o altă lume,transfigurând realitatea spre ceea ce este veșnic în lumina misterioasă,nemuritoare  a nopții. Iar ea,noap­tea, era blândă ca o bi­serică uriașă, înă­un­trul ei, stelele pâlpâiau galbene și fierbinți, ca niște lumânări. Lumina care se pre­lin­gea de pe frunze odată cu picăturile de apă dădea locului un farmec de basm. Am adormit sau nu și deodată am văzut  cu mirare cum   stelele au în­ceput să se mişte şi să pălească, stingându-se una câte una. Dar brusc, desişul poienii  se rupe,focul se stinge încet şi văd, între­ză­rin­du-se, lumina stră­­lu­ci­toa­re a soare­lui.... parcă n-aş vrea să merg mai departe.     
         De fapt, nici nu ştiu prea bine unde merg şi ce caut pe-aici.