marți, 2 august 2022

compunere---O călătorie în natura miraculoasă şi neatinsă

 

Apa lacului e verde ca de smarald topit. Pot să văd în adâncurile lui. este un lac de la­crimi. Ierburi lungi unduiesc uşor în apă, iar pietrele au toate nuanţele de verde,verde albăstrui, ca nişte bucăţi rotunde din cer, auriu, ca presărate cu firmituri de soa­re sau maronii, de parcă şi-ar trage seva din pământ.
E un ochi magic  şi în oglinda apei se reflectă lumea. Pare că apa ca un ochi stă deschis pentru totdeauna către cer, fără se clipească vreodată, pentru a nu pierde nesfârşitele  întâmplări ce trăiesc în pădure. E ceva magic în jurul acestui lac. E ca o şoaptă, brazii stau neclintiţi,lumina are ceva diafan şi mângâietor. E o frumuseţe deosebită!Pe malurile străvezii ale lacului,fiecare piatră sau frun­ză pare făcută din acea lumină. Orice atin­gere le-ar putea transforma într-un abur uşor şi par­fumat. Doi fluturi roşii se plimbă pe o floare galbenă.
Merg mai sus râul, transfor­mat într-o spumă albă şi foşni­toa­re, se rostogoleşte de la înălţime peste pietrele acoperite de muşchi gros şi verde. După furia în­spu­mată a căderii, urmează calmul şi transparenţa, limpezimea răco­roasă a întinderii de apă, ce curge insesizabil pe sub umbra pădurii. 
Soarele intră pieziş printre frunze. Fluturi şi stropi de apă zboară prin lumina răcoroasă. Albi, roşii, al­baştri. Simplu şi liniştit, într-o ar­monie greu de descifrat, pe care o simt cum îmi învăluie sufletul. Stropii mi se usucă pe faţa arsă de soare. Cascada apei este dublată de cea a vegetaţiei abun­dente, acvatice, sufocan­te. Liane, iedere, buruieni şi flori, toate se îngră­mă­desc să existe, să îşi întin­dă frunzele şi rădăcinile, încolăcindu-se una peste alta, tot mai sus, către soa­re.Toate sunt pline de acest Para­dis, de viaţa şi de bucuria de a trăi! Merg continuu și-mi pare că Lumea e departe. Po­teca e îngustă, trece prin pădure, apoi coboară în povârnişuri abrupte şi tim­pul începe, în­cet-încet, să îşi schim­be cursul. De­vine tot mai lent, cren­gile se agaţă de mine,mă opresc des. Cât mai am de mers? Im­posibil de cu­prins frumuseţea într-o sin­gură imagine.... ce culori! Griul muntelui de piatră cu verdele lacului şi cel al pădurii, cu maroniul frunzelor şi al pământului şi sus de tot, cerul albastru! Miroase a apă dulce, a frunze vechi aşe­zate în straturi umede, arămii, a pia­tră udată de apă şi arsă de soare. Pădurea mă poartă pe braţe,îmi şter­ge gân­durile şi mă duce la lumină. Calc pe trepte făcute din rădă­cinile co­pa­cilor, ca sute de şerpi împietriţi la su­prafaţa pămân­tului, în încolăciri şi zvârcoliri fabu­loase. Un­deva, pe aici, sunt bujorii de munte...