sâmbătă, 13 aprilie 2019

compunere--Lumina primăverii

Imagine similară Imagini pentru imagini miÈ™cătoare lumânări de paÈ™teVântul zboa­ră pe deasupra mea cu aripi reci, apoi, brusc, suflarea se îmblânzeşte, ca şi cum ar vrea să-mi spună că boarea călduță, care bate peste pădure, este o promisiune că primăvara e aici.

 În pădu­rea deasă, seculară, de fagi, e o linişte absolută, pes­te care trilurile păsăretului răsună imperial. O sărbă­toare a vieţii şi a iubirii pe care, lovind cu spor,o cio­cănitoare pare că  însemnează într-o scoarţă de copac gândurile naturii. Merg la pas prin pă­dure, adâncit în frunziş până peste glezne.Văd copaci înalţi, puter­nici, viguroşi, frumos aliniaţi, rânduri, rânduri, ca o armată gata de asalt, iar la rădăcinile lor alţi co­paci, frumoşi şi ei cândva, căzuţi acum la datorie, loviţi ba de un trăsnet, ba de trecerea timpului. Îmi ies în cale gâze dez­morţite, insecte, aud păsăre­lele cu cântul lor de bucurie. Să ştiţi că, primă­vara, cântecul păsărilor este altfel decât cel pe care-l au­zim vara sau toamna. Cânte­cul de primăvară al păsărilor e a chemare și-atunci înțeleg că primăvara, toată pădurea miroase a aşteptare,ea poate să asculte povestea vreunui firişor de iarbă care se zbate să crească.Iar eu merg și merg și simt cum mă încarc cu energie numai privind!
   Este atâta pace şi bucu­rie, îmi plac pomii semeţi şi înalţi ce par nişte santinele severe şi foşnitoare și-și pleacă din când în când crengile,mângâind  ciuboţica-cucului, cu galbenul ei stră­lucitor, prin iarba de un verde crud acum în aprilie și cred că zâmbesc în soarele crud. 
   Și-atunci gândul îmi zboară spre sărbătoarea de Paști, când porțile grele ale cerului se deschid,lumina ne cuprinde pe toți, iar la Ierusalim lumânările celor mai credincioși se aprind de la sine. Suntem în plin mister, în taina cea mai adâncă. Hristos ne bate la fereastră și așteaptă să-L poftim înăuntru. În fiecare am mă întreb dacă suntem oare pregătiți ca să ne calce pragul?
  Bunica îmi spune că Paștele a fost întotdeauna, poate mai mult decât alte sărbători, o sărbătoare a curățeniei, a purității, a unui nou început.Îmi mai spune că fiecare trebuie să  lase în urmă  tot ce este  cenușiu, murdar și greoi. Înnoirea de Paște începe ca întotdeauna cu aceea a casei, a hainelor și,zâmbind,îmi spunea că urmează apoi curățenia cealaltă, mai anevoioasă uneori, curățenia de gânduri nelalocul lor, de bănuieli, de presupuneri, de acuzații fără rost, de vorbe spuse la repezeală.
  Pentru mine șiai mei,Paștele este o sărbătoare a descoperirii primăverii și a trezirii naturii, este,mai ales, o sărbătoare a învățării lumii și a cunoașterii ei până în cele mai mici amănunte. Și am avut marele noroc, care m-a influențat până acum tare mult, am avut norocul să mi se povestească despre lumea pădurilor,despre copacii aceia bătrâni pe care și atunci când stau așa departe de ei, îi visez,crezându-mă că sunt la începutul începuturilor,aud parcă porunca luminii.
  N-aș putea spune dacă a fost de Paște momentul în care am descoperit, pe-un fir de iarbă, o buburuză galbenă și nu roșie, cum le știam, sau ziua aceea în care m-am luat la întrecere cu ploaia, fugind înaintea perdelei de apă ce se apropia,dar am simțit cum ploaia de primăvară e un răsfăț.scoate le iveală mirosul reavăn al pământului,iar eu sunt fericit că trăiesc minunile naturii...